Λοιπόν για αρχή μπορείς να βάλεις τα7 τελευταία ψηφία του VIN σου εδώ
http://www.realoem.com/bmw/enUS/select οπότε βλέπεις αν αντιστοιχεί στο αμάξι της κατοχής σου, να πατήσεις Browse Parts …και βλέπεις το αμάξι σου κομμάτια με σχέδια και αριθμούς ανταλλακτικών που δίνοντας τους σε ένα κατάστημα μπορείς να συνεννοηθείς και να παραγγείλεις το σωστό ανταλλακτικό που χρειάζεσαι. Εσύ στη συνέχεια θα πατήσεις HEATER AND AIR CONDITIONING και θα τα δεις ένα ένα τι χρειάζεσαι …..
Εγώ έχω Μ10 μοτέρ εσύ έχεις Μ40 αλλά πάνω κάτω τα ίδια πράγματα είναι ….
1)Μονάδα για κλιματισμό η όποια μπαίνει μέσα στο ταμπλό πίσω από το ράδιο cd είναι μία κουμούτσα ….εκεί μέσα έχει:
Α)βαπορέτα ή αλλιώς ψυγείο a/c κι αυτό μια μεγάλη κουμούτσα είναι …. προτείνω να είναι καινούρια εμπορίου που έχει κοντά στα 150 ευρώ για να έχεις πολύ καλή απόδοση στη ψύξη.
Β)θερμάστρα είναι το μισό σε μέγεθος από την βαπορέτα …αυτό έχουν μόνο τα αμάξια που δεν έχουν a/c γιατί πολύ απλά αυτό μόνο χρειάζονται για να δουλεύει το καλοριφέρ ….προτείνω κι αυτό καινούριο εμπορίου κοντά στα 120 ευρώ για να μην είναι τίποτα τρύπιο και από την διαρροή γεμίσει παραφλού το πάτωμα του οδηγού.
Γ)μοτέρ καλοριφέρ , είναι το βεντιλατέρ που γυρίζει ρουφάει αέρα και στο στέλνει στην καμπίνα ….είναι ένα πηνίο στη μέση με κάτι σαν ρόδες όπως έχουν τα χάμστερ μία αριστερά και μία δεξιά οι οποίες είναι αυτές που γυρίζουν. Αν είναι μεταχειρισμένο το λαδώνεις καλά(πχ με WD40) και βλέπεις αν στροφάρει καλά. Πρόσφατα το αντικατέστησα με καινούριο της Bosch 200 ευρώ. Όσα αμάξια έχουν A/C φοράν το μεγάλο!
2)Βάση συμπιεστή (ο συμπιεστής λέγετε αλλιώς και κομπρεσέρ) αυτό επειδή το ρωτάς αν σου κάνει από Μ20 δεν ξέρω να στο απαντήσω συνήθως είναι διαφορετικά … αυτή κουμπώνει πάνω στο μοτέρ σου και πάνω σε αυτή ο συμπιεστής. Δεν νομίζω να έχουν ίδια βάση ένα εξακύλινδρο μοτέρ (Μ20) με ένα τετρακύλινδρο (Μ40) αλλά πάλι δες το …. Προτείνω μεταχειρισμένη δεν υπάρχει λόγος να είναι καινούρια , συνήθως 90% πάει μαζί με τον συμπιεστή.
3)Συμπιεστή ….πονεμένο θέμα μπορείς να ρισκάρεις με μεταχειρισμένο κοντά στα 100 ευρώ (όπως παιδεύτηκα εγώ μέχρι να πετύχω κάτι καλό) μπορείς να πας σε καινούριο εμπορίου κοντά στα 400 ευρώ , μπορείς να πας σε ανακατασκευασμένο κοντά στα 300 , καινούριο BMW έχει 750 ευρώ , μπορείς να κάνει και πατέντα από νεότερα μοντέλα αλλά εκεί πας σε άλλα μονοπάτια. Θέλεις μηχανουργό για να σου φτιάξει βάσει ….πολλά λεφτά και τον συμπιεστή που θα επιλέξεις να έχει ίδια πατούρα ιμάντα με τον μαμά σου.
Σαφώς ο συμπιεστής όποια περίπτωση και να επιλέξεις πάει πακέτο με τον μαγνητικό συμπλέκτη και βαλβίδα ασφαλείας .
4)Ο ιμάντας σαφώς καινούριος 15 ευρώ έχει….
5)Συμπυκνωτή είναι μπροστά από το ψυγείο νερού και πίσω από το βεντιλατέρ του A/C. Μεταχειρισμένο που έβαλα δεν έχω θέμα αλλά και καινούριο να θέλεις εμπορίου 120 ευρώ έχει.
6)Βεντιλατέρ A/C ο μεγάλος έλικας μπροστά από τον συμπυκνωτή και πίσω από την κεντρική σου γρίλια της μάσκας. Πάει κομπλέ με το περίβλιμά του και την αντίσταση. Μεταχειρισμένο που έχω δεν έχει κανένα πρόβλημα , αντίσταση άλλαξα καινούρια μαμά πριν 2 εβδομάδες 25 ευρώ.
7)Εγώ με τον Μ10 έπρεπε να αλλάξω ψυγείο νερού και να βάλω το μεγάλο όπως και έκανα γνήσιο μαμά τιμή δεν θυμάμαι αλλά και δεν ξέρω αν ισχύει το ίδιο και με τα Μ40. Αυτό ας μας το πει κάποιος με Μ40 με A/C.
8)Η κεντρική σου γρίλια πρέπει να είναι ανοιχτοί για να περνάει περισσότερος αέρας μέσα στο μηχανοστάσιο. Καινούρια γνήσια 50 ευρώ (εγώ έβαλα γνήσια)… προτείνω μεταχειρισμένη κοντά στα 20 ευρώ.
9)Σωληνώσεις εγώ έχω γνήσιες αλλά και από άλλα παιδιά που έχω δει εμπορίου μια χαρά είναι ….ότι νομίζεις δεν έχω να προτείνω κάτι…
10)Ξηραντήρα με διακόπτη πίεσης ασφαλείας συνήθως πάνε πακέτο και η θέση του είναι πίσω από το μπροστά δεξί φανάρι έχει μία τρύπα το σασί εκεί μέσα μπαίνει, εγώ έβαλα γνήσια δεν θυμάμαι πόσο αλλά θυμάμαι πως ήταν τσιμπημένο …. Προτείνω τον ξηραντήρα καινούριο εμπορίου γιατί νομίζω ότι πρέπει να αλλάζεται τακτικά οπότε δεν υπάρχει λόγος να τα σκας χοντρά για κάτι αναλώσιμο.
11)Βαλβίδα στραγγαλισμού βρίσκετε κάπου πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού και πάνω αναγράφεται (τουλάχιστον σε εμένα) R12/R134a αυτό σημαίνει ότι μπορώ αν βάλω ότι θέλω , καινούριο έχει κοντά στα 70 ευρώ γνήσιο , μεταχειρισμένο κοντά στα 20 ευρώ ….δεν έχω να σου προτείνω κάτι ….
12)Ο-Rings σαφώς καινούρια είναι σε σετάκι γνήσια και έχουν κοντά στα 25 ευρώ , είναι κάτι πράσινα δαχτυλίδια διάφορων διαμετρήματος για συμπιεστή σωληνώσεις κ.τ.λ.
13)Διακόπτης A/C το κουμπί που θα έχεις στην καμπίνα κάτω από την ένταση του αέρα , αν βάλεις μεταχειρισμένο να ελέγξεις αν τα κουμπιά πατώντας τα μένουν πατημένα , αν δουλεύει ο διακόπτης και αν είναι η ενδείξεις (χιονίστρα και ανακύκλωση) εμφανείς σε καλή κατάσταση…. Εγώ έβαλα καινούριο γνήσιο 60 ευρώ γιατί 3 που μου είχε στείλει το κατάστημα είχαν τα θεματάκια τους …
14)Βαλβίδα νερού κουμπώνει στην θερμάστρα και είναι πάνω από το δεξί πόδι του οδηγού. Μεταχειρισμένη που έχω δεν έχει κανένα πρόβλημα αλλά και δεν ξέρω κατά πόσο υπάρχει καινούρια εμπορίου γιατί γνήσια δεν πιστεύω να υπάρχει ….Προτείνω μεταχειρισμένη.
15)Διάφορα στηρίγματα των σωληνώσεων στο θόλο και στα φτερά εεεεε είναι ψηλά πραγματάκια αυτά τι να λέμε…..
16)Προτείνω η φλάντζα της μονάδας , η τσιμούχα από τις σωλήνες (2) που περνάνε στην καμπίνα αριστερά και πίσω από την μπαταρία όπως και η τσιμούχα από της βαλβίδας νερού που περνάνε μέσα στην καμπίνα πάνω δεξιά από το δεξί πόδι του οδηγού να είναι καινούριες για να μην έχεις θέματα με την μόνωση από τα νερά. Πολύ sos αυτό άκου με είμαι παθόν μετά πρέπει να σου ξηλώνουν ταμπλό για την φλάντζα της μονάδας!
17)Από ηλεκτρικά εγώ έκανα καινούρια καλωδίωση από την αρχή μαζί με το ρελέ κ.τ.λ. στα 500 ευρώ μαζί με την τοποθέτηση του A/C!
18)Τέλος βάζεις το φρέον σου R134a κοντά στα 50 ευρώ μπαίνει μαζί και η κατάληλη ποσότιτα λαδιου και για τον συμπιεστή …. Προτείνω για δοκιμή εγώ το κάνω πάντα ακόμη και σε ανανέωση φρέον να βάλεις φώσφορο για να εντοπίσεις τυχόν διαρροές στο κύκλωμα. Αν έχεις διαρροή από κάπου με μία λάμπα θα δεις σημάδια πρασινάδας …. και είσαι έτοιμος για καλοκαιρινές βόλτες με κλειστά παράθυρα ….!
Δεν πιστεύω να ξεχνάω κάτι ότι απορία έχεις αν μπορώ να σε βοηθήσω ρώτα….