Εγγραφή    Σύνδεση    Δ. Συζήτηση    Αναζήτηση    Συχνές Ερωτήσεις



Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 3 Δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: R134a retrofit σε ε30
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 15, 2009 7:19 pm 
Χωρίς σύνδεση
Διπλωματικό Σώμα
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:11 pm
Δημοσιεύσεις: 3222
Ως γνωστόν τα Ε30 και το air condition τους δουλεύουν με ψυκτικό R12.

Στις μέρες μας αυτό το ψυκτικό είναι δυσεύρετο και κυρίως παράνομο.

Η ανάγκη για ψύξη είναι απαραίτητη και πλήρως νόμιμη όμως.

Για να δουλέψει το κύκλωμα του Ε30 με R134a θέλει μερικές τροποποιήσεις.

Πάμε λοιπόν στην επεξήγηση του ταξιδιού της μετατροπής που εμένα μου κράτησε 2 χρόνια και μου έφαγε περί τα 700+€ και πολύ ταλαιπωρία και ψυχική οδύνη.

Παρά την έλλειψη φωτογραφιών ελπίζω κάποιος να μπορέσει να γλυτώσει (από όποιον θέλει να ασχοληθεί) και κόπο και κυρίως ΧΡΗΜΑ και ξενέρα.

Καταρχάς ΠΡΕΠΕΙ να βγει όλα τα συστήματα να δουλεύουν σωστά με το R12, και αυτά τα συστήματα είναι ο κομπρέσσορας και η εβαπορέτα μέσα στην καμπίνα.

αν δε δουλεύουν αυτά πρέπει να βγούμε στη γύρα και να πάρουμε κάτι καλό.

Εγώ βρήκα τον κομπρέσσορα και το ψυγείο του air condition από τον παναγιώτη και ήταν σε καλή κατάσταση. Βέβαια ο κάθε πωλητής θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι αυτό που πουλάει είναι κορυφή, αλλά ο λόγος που ΕΓΩ τον εμπιστεύτηκα είναι γιατί :

1)φοράω στρόφαλο που μου πούλησε ΧΩΡΙΣ καν να τον έχω δει και μάλιστα άργησα και να τον πληρώσω
2)φοράω δίσκο που μου πούλησε επίσης με τις ίδιες συνθήκες.

Όταν από κάποιον παίρνεις τόσο ζωτικά ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ανταλλακτικά και λειτουργούν έστω και 5 λεπτά μετά πάει να πει ότι όλα είναι οκ.

Ξεκαθαρίζω ότι δεν είμαι gay και δεν τα έχω με τον Παναγιώτη, αλλά το αμάξι μου κινείται με ανταλλακτικά που αγόρασα στα τυφλά από αυτόν και βγήκαν καλύτερα από καινούρια, οπότε και θεωρώ σωστό να το αναφέρω.

Αφού λύσουμε ΌΛΕΣ τις σωληνώσεις (ΟΛΕΣ ακόμα και αυτές που πάνε στην καμπίνα στα πόδια του συνοδηγού) φροντίζουμε να αλλάξουμε ΟΛΑ τα τσιμουχάκια (ΟΣΟ καινούρια και αν είναι) με αντίστοιχης διαμέτρου ΠΡΑΣΙΝΑ όμως, τα οποία είναι πιο ενισχυμένα από τα μαύρα που φοράει το κύκλωμα για το R12, αυτό γίνεται γιατί το R134a δεν έχει τις λιπαντικές ιδιότητες του R12 και έτσι τα μαύρα τσιμουχάκια θα καούν.


Επίσης κατά την τοποθέτηση καλό είναι να μπουν τα τσιμουχάκια με λίγο λίπανση, δλδ καλό είναι να έχουμε ένα μονότυπο φτηνό λιπαντικό και οι επιφάνειες να είναι καθαρές, αν πέσει και λίγο λάδι μέσα στη σωλήνωση δε μας απασχολεί, ίσα ίσα κάνει και ψιλό καλό, αλλά δε θα επεκταθώ, αρκεί η ποσότητα να είναι μικρή.

Επίσης ΒΓΑΖΟΥΜΕ τον κομπρέσορα από το αμάξι και αλλάζουμε το ΛΑΔΙ ΤΟΥ με αντίστοιχο για κομπρέσσορες με R134a.

Άλλο ένα πράγμα που πρέπει να αλλάξουμε είναι και η βαλβίδα στραγγαλισμού που βρίσκεται Στο πόδι του συνοδηγού και είναι το νούμερο 2 στο παρακάτω link

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=30

Αυτό γιατί τα δύο ψυκτικά έχουν διαφορετικό συντελεστή Joule - Thompson οπότε και οι θερμοκρασίες ΜΕΤΑ το στραγγαλισμό (και κατά συνέπεια και οι ταχύτητες του ρευστού) θα είναι διαφορετικές από αυτές που προβλέπονται για την εβαπορέτα μας.

Η BMW δίνει ένα κιτάκι το οποίο κοστίζει περί τα 200€ για την αγορά και όταν είχα πάει σε μια γνωστή αντιπροσωπεία να ρωτήσω, είπαν ότι για την αγορά του κιτ ΠΡΕΠΕΙ να αγοραστεί και ΝΕΟΣ κομπρέσορας για R134a, κάτι που κάνει 800€.

Μετά από ψάξιμο στο νετ, είδα ότι κάτι τέτοιο δε στέκει (η αγορά ΝΕΟΥ κομπρέσσορα).

Επίσης δίνει ότι πρέπει να αλλαχτεί και η σωλήνα από την εβαπορέτα στο κομπρεσσέρ πρέπει να αλλαχτεί, εγώ δεν την άλλαξα και δουλεύει μια χαρά (δεν έχανε όμως, ούτε ήταν τρύπια).

Επίσης καλό είναι while you are at it να αλλαχτεί και ο ξηραντήρας, με καινούριο, είναι το δοχειάκι πίσω από το αριστερό φανάρι.

Ένα σημαντικό τελευταίο βήμα είναι η φόρτιση του συστήματος με φρέον.

καλό θα είναι την πρώτη φορά που θα γίνει να μπει και φώσφορος ώστε αν χαθεί το φρέον από κάπου να αφήσει κάποιο σημάδι ώστε να ξέρουμε που να ψάξουμε για την διαρροή.

Επίσης λόγο του ότι το R134a σαν ψυκτικό έχει μικρότερο ειδικό βάρος (είναι πιο ελαφρύ δλδ) από το R12 καλό είναι το γέμισμα του συστήματος να ΜΗΝ γίνει με 975g που θέλει το κύκλωμα αλλά με ΠΕΡΙΠΟΥ 950g ώστε να μην είναι εκτός των προβλεπόμενων πιέσεων λειτουργίας (οι οποίες πιέσεις θα οδηγήσουν πιθανότατα σε κάποιο σωλήνα ΑΠΟ τον κομπρέσσορα να σκάσει).

Άλλο ένα θέμα είναι οι αντάπτορες του συστήματος πλήρωσης (μιλάμε με τόση ορολογία γουστάρω!), είναι κάτι βαλβίδες που μπαίνουν στις υπάρχουσε βαλβίδες πλήρωσης του υπάρχοντος κυκλώματος, και βρίσκονται στις σωλήνες στην δεξιά μεριά του αμαξιού και πάνε πάνω από το φτερό. Αυτοί οι αντάπτορες είναι για να κουμπώνει το μηχάνημα πλήρωσης πάνω στο κύκλωμα.

Εγώ ΟΛΑ τα R134a πράγματα που χρειάστηκα τα πήρα από το http://www.gkeuroparts.com και μου βγήκαν στο ΣΥΝΟΛΟ 135$ πριν 3 χρόνια. Ο gabe είναι πολύ εντάξει άτομο και η όλη παραγγελία έγινε τηλεφωνικά με τον ΙΔΙΟ και έφτασε σε 5 εργάσιμες Ελλάδα (και 19 εργάσιμες έκανε να έρθει το ειδοποιητήριο από τα ΕΛΤΑ, έλεος), η τιμή ήταν πολύ χαμηλότερη από ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ρώτησα Ελλάδα.

Αν πάλι έχετε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ερώτηση chime in (με σκοτώνει το αγγλικό μου, με ΣΚΟΤΩΝΕΙ, είμαι ΑΠΙΑΣΤΟΣ).


Share on FacebookShare on Twitter
Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: R134a retrofit σε ε30
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 15, 2009 8:25 pm 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί Ιαν 06, 2009 10:28 pm
Δημοσιεύσεις: 385
++1000000000000 για το post αλλα και για τα απιαστα Αγγλικα σου :D !

_________________
Ε30 325i turbo by Gianneas Bros Garage
Ε30 M5 3.6 by Gianneas Bros Garage

http://www.e30maniac.blogspot.com


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: R134a retrofit σε ε30
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 18, 2009 6:15 pm 
Χωρίς σύνδεση
E30 Noise ID Specialist.
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:13 pm
Δημοσιεύσεις: 5762
Τοποθεσία: Athens
Ωραιος ο Λευτερης!!! ;) Ετσι,να μαζευτεται βαση δεδομενων σιγα σιγα! ;)
Ν.

_________________
Εικόνα


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 3 Δημοσιεύσεις ] 


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com