Συγγραφέας |
Μήνυμα |
JPS
|
Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 02, 2013 9:57 pm |
|
|
a.k.a GPS |
|
Εγγραφή: Τρί Αύγ 09, 2011 2:05 am Δημοσιεύσεις: 1417
|
Παραθέτω κάποια στοιχεία που έχω μαζέψει για τα διαφορικά στο Ε30. Αφορούν το Μπλοκέ Typ188 όπως το λέει η BMW (188mm διάμετρος κορώνας), Lok-o-matic όπως το λέει η ZF ή μεγάλο καβούκι, μπλοκαδούρα να βελάξουν οι πλατείες όπως το ζητάμε στην συμπαθή τάξη των παλιατζήδων. Αρχιζω λοιπόν με έναν πολύ καλό οδηγό που βρήκα για την αντικατάσταση των δισκακίων. http://www.filehosting.org/file/details ... cement.pdfΔεν έχω να συμπληρώσω κάτι παραπάνω απο τον κύριο πέρα απο το ότι οι βίδες που αναφέρει ότι χάλασαν στο βγάλσιμο χάλασαν και σε μένα οπότε αν ασχοληθεί κάποιος ας τις πάρει απο πρίν. Ο κωδικός τους είναι: 33 14 7 740 005 και χρειαζόμαστε 8. Αφού η καλή μαμά εταιρεία σταμάτησε να διαθέτει δισκάκια, θα βρείτε είτε απο εδώ: http://www.bimmerdiffs.com/ είτε απο Porsche 944 Turbo με original κωδικό 951 332 551 00 (χρειαζόμαστε 2 για μαμά διαφορικό-παίζουν μόντες με 3 ή και 4) Της Porsche είναι πιο παχιά δίνοντας παραπάνω προφόρτιση, εγώ έβαλα αυτά, αν ανατιναχτεί θα σας ενημερώσω..
_________________ Bassakos έγραψε: απο τι βλεπεις, ολοι προβληματικοι ειμαστε εδω!
|
|
|
|
|
JPS
|
Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 02, 2013 9:58 pm |
|
|
a.k.a GPS |
|
Εγγραφή: Τρί Αύγ 09, 2011 2:05 am Δημοσιεύσεις: 1417
|
Αν κάποιου κάνει βουητό το διαφορικό θέλει νέα ρουλεμάν και να ρυθμιστεί και πάλι η γωνιακή μετάδοση δλδ χαιρετίσματα και καλή τύχη..
Θα κάνω απλά μια περίληψη, αν κάποιος θελήσει να ασχοληθεί όντως ας μελετήσει ευλαβικά το Workshop Manual (το έχω ανεβάσει αλλού). Αν δεν καταλάβεις ούτε την περίληψη (εκτός κι αν δεν τα γράφω εγω κατανοητά, το δέχομαι), μην ασχοληθείς, βρές άλλο διαφορικό.
Τα ρουλεμάν βρίσκονται και εκτός BMW και καλά κάνουν γιατί τα δίνει πανάκριβα. Οι διαστάσεις τους είναι: 31,7X73,0X29,3 x1 36,5X76,2X29,3 x1 46,0X75,0X18,0 x2 + crush collar 33 12 1 744 368 x1 + ρυθμιστικές ροδέλες που θα χρειαστούν + τσιμούχες (μην είσαι τσίπης, θα τις αλλάξεις!)
Αφού έχεις λύσει τα πάντα όλα τοποθετείς τα νέα ρουλεμάν στο πινιό με την παλιά ρυθμιστική ροδέλα και χωρίς το crush collar, σφιγγεις τη βίδα που κρατάει το πλακάκι που δένει ο κεντρικός, στην απαιτούμενη ροπή (τα αναφέρω παρακάτω). Μετράς το ύψος του πινιού κάνεις τις πράξεις που αναφέρει στο σχέδιο που επισυνάπτω και βλέπεις αν είσαι ok ή θές άλλης ροδέλα. Κανονικά θέλει ειδικό εργαλείο για τη μέτρηση μπορείς όμως να το μετρήσεις με λίγη δημιουργικότητα και χωρίς απλά έχε υπ’όψιν ότι θέλει πολύ μεγάλη ακρίβεια. Πάμε τώρα στο friction torque, τα ρουλεμάν επειδή είναι κωνικά πρέπει να δουλεύουν με κάποια προφόρτιση. Εδώ κολλάει το crush collar. Συναρμολογούμε τα πάντα όλα μαζί με το κολάρο αυτο. Σφίγγουμε τουλάχιστον απο μία ροπή και πάνω (αναφέρεται και αυτό παρακάτω) και μετά σφιγγουμε και ελέγχουμε κατα διαστήματα (με ένα δυναμόκλειδο μπάρας) την αντίσταση του πινιού στην περιστροφή μας, κάθε μάρκα ρουλεμάν θέλει αλλή αντίσταση και μην ξεχνάμε να προσθέσουμε την τριβή της τσιμούχας. Το κολάρο που προανέφερα στην ουσιά συνθλίβεται με προκαθορισμένο τρόπο προσφέριοντας προφόρτιση στα ρουλεμάν μας. Αν φτάσουμε το αποαιτυούμενο νούμερο, συγχαρητήρια τελειώσαμε με το πινιό.
_________________ Bassakos έγραψε: απο τι βλεπεις, ολοι προβληματικοι ειμαστε εδω!
|
|
|
|
|
GIWRGOSE30
|
Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 02, 2013 9:59 pm |
|
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 28, 2012 6:22 pm Δημοσιεύσεις: 345
|
JPS έγραψε: Παραθέτω κάποια στοιχεία που έχω μαζέψει για τα διαφορικά στο Ε30. Αφορούν το Μπλοκέ Typ188 όπως το λέει η BMW (188mm διάμετρος κορώνας), Lok-o-matic όπως το λέει η ZF ή μεγάλο καβούκι, μπλοκαδούρα να βελάξουν οι πλατείες όπως το ζητάμε στην συμπαθή τάξη των παλιατζήδων. Αρχιζω λοιπόν με έναν πολύ καλό οδηγό που βρήκα για την αντικατάσταση των δισκακίων. http://www.filehosting.org/file/details ... cement.pdfΔεν έχω να συμπληρώσω κάτι παραπάνω απο τον κύριο πέρα απο το ότι οι βίδες που αναφέρει ότι χάλασαν στο βγάλσιμο χάλασαν και σε μένα οπότε αν ασχοληθεί κάποιος ας τις πάρει απο πρίν. Ο κωδικός τους είναι: 33 14 7 740 005 και χρειαζόμαστε 8. Αφού η καλή μαμά εταιρεία σταμάτησε να διαθέτει δισκάκια, θα βρείτε είτε απο εδώ: http://www.bimmerdiffs.com/ είτε απο Porsche 944 Turbo με original κωδικό 951 332 551 00 (χρειαζόμαστε 2 για μαμά διαφορικό-παίζουν μόντες με 3 ή και 4) Της Porsche είναι πιο παχιά δίνοντας παραπάνω προφόρτιση, εγώ έβαλα αυτά, αν ανατιναχτεί θα σας ενημερώσω..
_________________
|
|
|
|
|
JPS
|
Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 02, 2013 10:00 pm |
|
|
a.k.a GPS |
|
Εγγραφή: Τρί Αύγ 09, 2011 2:05 am Δημοσιεύσεις: 1417
|
ΚΟΡΩΝΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΟΥ! Πάμε στην κορώνα. Πρεσσάρουμε τα νέα ρουλεμάν στην θήκη της κορώνας και τους φορείς των ρουλεμάν. Το συναρμολογούμε χωρίς ροδέλες σφίγγοντας μόνο τον ένα φορέα (αυτό που βλέπουμε απο έξω με τις 6 βίδες που μπαίνει μέσα το ημιαξόνιο), τον άλλο τον αφήνουμε χαλαρό. Γιατί? Η ρημάδα η friction torque πάλι. Μετρώντας πάλι την αντίσταση στην περιστροφή μας σφίγγουμε σιγά σιγά τη χαλαρή πλευρά μέχρι να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα (ανάλογα με τη μαρκα των ρουλεμάν μας πάλι). Η πλευρά που σφίξαμε δεν έχει τερματίσει με το καβούκι του διαφορικού. Μετράμε με φίλερ το κενό που έμεινε. Αυτό είναι το συνολικό πάχος ρυθμιστικών ροδελών που θα χρειαστούμε. Και πως θα το μοιράσουμε μπάρμπα?
BACKLASH! Όχι δεν είναι metal συγκρότημα! Είναι Ελληνιστί το μπόσικο της κορώνας με το πινιό. Χρησιμοποιώντας τις ροδέλες (πουλιούνται σετ) και μέσω trial & error προσπαθούμε να το φέρουμε εντός προδιαγραφων (βλ. Παρακάτω). Είναι βασικό για αθόρυβο διαφορικό και τη μακροζωία του.
Και τέλος? Χαχαχα Τσουκ. Βασικό τσεκάρισμα για να δούμε αν πετύχαμε είναι να δούμε το πάτημα των γραναζιών. Υπάρχει ειδικό χρώμα γι’αυτό αλλά μας κάνει και μελάνι απο τυπογραφείο ή και οδοντόκρεμα(!) στη χειρότερη. Βαζουμε σε 4-5 δόντια και περιστρέφουμε το πινιό για να δούμε τι αποτύπωμα θα αφήσει. Έχω παρακάτω σχέδια πως είναι το σωστό και το λάθος.
Και? Συγχαρητήρια και καλές πάντες!!
Disclaimer: Δεν φέρω καμμιά ευθύνη όπως και το forum αν ακολουθώντας κάποια απο τις οδηγίες που αναφέρω ανατιναχτεί το διαφορικό σας, δεν σας ξανασηκωθεί, σας πιάσει λάστιχο ή όποιο άλλο κακό σας βρεί. Το παρών έχει ενημερωτικό χαρακτήρα!
_________________ Bassakos έγραψε: απο τι βλεπεις, ολοι προβληματικοι ειμαστε εδω!
|
|
|
|
|
JPS
|
Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 02, 2013 10:00 pm |
|
|
a.k.a GPS |
|
Εγγραφή: Τρί Αύγ 09, 2011 2:05 am Δημοσιεύσεις: 1417
|
_________________ Bassakos έγραψε: απο τι βλεπεις, ολοι προβληματικοι ειμαστε εδω!
|
|
|
|
|
JPS
|
Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 02, 2013 10:01 pm |
|
|
a.k.a GPS |
|
Εγγραφή: Τρί Αύγ 09, 2011 2:05 am Δημοσιεύσεις: 1417
|
Ρύθμιση πινιού:
_________________ Bassakos έγραψε: απο τι βλεπεις, ολοι προβληματικοι ειμαστε εδω!
|
|
|
|
|
JPS
|
Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 02, 2013 10:02 pm |
|
|
a.k.a GPS |
|
Εγγραφή: Τρί Αύγ 09, 2011 2:05 am Δημοσιεύσεις: 1417
|
_________________ Bassakos έγραψε: απο τι βλεπεις, ολοι προβληματικοι ειμαστε εδω!
|
|
|
|
|
GeoMar
|
Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 02, 2013 10:14 pm |
|
|
Το Κακο Παιδι! |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 11, 2009 8:23 pm Δημοσιεύσεις: 3514 Τοποθεσία: Ίλιον
|
|
|
|
|
Bassakos
|
Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 02, 2013 11:39 pm |
|
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 30, 2010 10:12 am Δημοσιεύσεις: 5673 Τοποθεσία: Κερατσινι
|
πολυ καλος και αναλυτικοτατος οδηγος! μπραβο Γιαννη!
_________________ 318is loading ...........i am back!
|
|
|
|
|
TheCondor
|
Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 03, 2013 12:07 am |
|
|
Badass Motherfucker |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:16 pm Δημοσιεύσεις: 2456
|
|
|
|
|
|