Μ3Η αυθεντικη Μ3 βγηκε στην παραγωγη τον Ιουνιο του 1986.Δερματινα σπορ καθισματα ή καρω υφασματινα,15" ζαντες αραχνες BBS πενταμπουλονες,μαυρο ψευτοκαπακο,200bhp,ντεποζιτο 70lt (Το στανταρ 55λιτρο συν ενα 15λιτρο στο πορτ παγκαζ),195bhp το καταλυτικο μοντελο ενω αργοτερα 215bhp και καταλυτη απ τον Σεπτεμβριο του 1989 και μετα.Παρηχθηκαν 5187 αυτοκινητα μεχρι τον Αυγουστο του 1989 και αλλα 3544 αυτοκινητα μεχρι τον Μαιο του 1989.Καταλυτικα με 215bhp βγηκαν συνολικα 1914 αυτοκινητα μεχρι και τον Δεκεμβριο του 1990.Ολα τα Ε30 ///Μ3 ειχαν ABS φρενα ως standard εξοπλισμο.
Μ3 EvolutionΣυνολικα 505 απ αυτα βγηκαν απ την παραγωγη μεταξυ Φεβρουαριου και Μαιου 1987.Ανανεωμενη κυλινδροκεφαλη αλλα παρολ αυτα παλι με 200bhp.Ελαφρωμενο πορτ παγκαζ,νεο splitter στον μπροστα προφυλακτηρα συν καινουριο σποιλερακι στο πισω καπω.Τα EVO ειχαν αεραγωγους αντι προβολακια μπροστα.
Μ3 Evolution ΙΙΑυτοκινητο βασισμενο στο Evolution με παραγωγη μονο 501 μεταξυ Μαρτιου και Μαιου 1988 παρολο που το ταμπελακι στο cockpit αναφερει παραγωγη μονο 500 αυτοκινητων(!).Χρωματα για το EVO II ηταν τα Nogaro Silver,Macao Blue και Misano Red.H δυναμη του κινητηρα ανεβηκε στα 220bhp με συμπιεση 11:1,νεους εκκεντροφορους,ελαφρωμενο βολαν και νεο προγραμματισμο στην ECU.Το ψευτοκαπακο βαφτηκε λευκο με κοκκινες-λευκες και μαυρες ριγες.Διαφορικο 3.15 και λεπτοτερα-ελαφρωμενα πλαστικα για μπροστα και πισω προφυλακτηρες,λεπτοτερο γυαλι για το πισω και τα πλαινα τζαμια και ταινια φιμε στο πανω μερος του παρμπριζ.Η ηλεκτρικη ηλιοροφη ηταν στανταρ σχεδον παγκοσμιως καθως και οι BBS αραχνες 16χ7,5".Σπορ καθισματα με μισο δερμα-μισο καρω υφασμα και Motorsport εμβλημα με τρεις ριγες πανω τους και τελος καθρεφτες 2 με ενσωματομενα φωτα.Το ραδιο κασσετοφωνο ηταν BMW Bavaria C με ψηφιακες ενδειξεις.
Μ3 Sport EvolutionΚατασκευαστηκαν 600 αυτοκινητα μεταξυ Δεκεμβριου 1989 και Μαρτιου 1990 και μονο σε δυο χρωματα: Brilliant Red και Gloss Black! Τα κοκκινα αμαξι ειχαν μαυρες λωριδες στους προφυλακτηρες και τα μαυρα κοκκινες.Πρασινες φιμε λωριδες στο πανω μερος του παρμπριζ για ολα και φυσικα shaddowline σε ολα.H μηχανη πλεον στα 2.5lt με μαυρο ψευτοκαπακο και κοκκινα μπουζοκαλωδια.Διαμετρος απο 93.4mm στα 95mm και διαδρομη απο 84mm σε 87mm,λαδοψυκτα πιστονια με ψυξη στην κατω μερια του κυλινδρου και εκκεντροφορους με 282 μοιρες,μεγαλυτερες βαλβιδες εισαγωγης καθως και βαλβιδες εξαγωγης με νατριο (
αυτο οποιος κατεχει μας το μεταφραζει),συμπιεση 10.2:1 και καταλυτη στανταρ.
Οσον αφορα το αμαξωμα,ελαφρωμενοι προφυλακτηρες και μαλιστα με splitter 3 θεσεων εμπρος ΚΑΙ πισω και στανταρ ντεποζιτο 63lt χωρις επιπλεον στο πορτ παγκαζ.Εννοειται διατηρηθηκαν τα λεπτοτερα τζαμια παντου και μπροστα τα φτερα εχουν μεγαλυτερο ανοιγμα χωρις να ναι συνολικα μεγαλυτερα (προφανως για μεγαλυτερους τροχους/φρενα).Οι τροχοι BBS 16χ7.5" με Nogaro Silver καπακια στο κεντρο.Επιπλεον χαμηλοτερη κατα 10mm αναρτηση μπροστα.Στο εσωτερικο,Bucket καθισματα Recaro SR,τιμονι MTechII με δερμα suede και φωτιζομενος λεβιες ταχυτητων παλι με δερμα suede καθως και κοκκινες ζωνες ταχυτητων αλλα ΟΧΙ χερουλια οδηγου συνοδηγου (να δω απο που θα κρατιοταν ο γερο Παντελης σε βολτα) και φωτακια στον κεντρικο καθρεφτη.
Στο cockpit τα Sport Evolution που εισηχθησαν Αγγλια ειχαν ολα μια πλακετα "Sport Evolution 1990" ενω αυτο δεν ισχυε παντα για Γερμανικα και Ιταλικα αμαξια.Επισης η γριλλια BMW μπροστα επανασχεδιασθηκε με πιο στρογυλλες "γωνιες" ενω μπηκε και μονωτικο υλικο στο μπροστα μερος (αναμεσα σε μασκα,γριλλιες κτλ).
Μ3 Europa MeisterTo πληρες ονομα ηταν M3 Europa Meister 88 Celebration Edition και ολο αυτο προς τιμη της νικης στο Ευρωπαικο Πρωταθλημα Τουρισμου του 1988.Το Μ3 αυτο ειχε ως βαση του το στανταρ αυτοκινητο με καταλυτη και 195bhp και κατασκευαστηκε μεταξυ Οκτωβριου και Νοεμβριου 1988 (150 αμαξια) κατα συντριπτικη πλειοψηφεια σε χρωμα Macao Blue με φουλ δερμα,cruise Control και πλακετα με την υπογραφη του Roberto Ravaglia.
Μ3 Roberto Ravaglia EditionΠρος αποφυγη μπερδεματων,να τονιστει οτι προκειται για την Aγγλικη version του M3 Johnny Cecotto,βγηκε ομως μονο σε Misano Red,ειχε καταλυτη και φτιαχτηκαν μονο 25.
Μ3 Johnny CecottoΚατασκευαστηκαν 480 τετοιες Μ3 μεταξυ Απριλιου και Ιουνιου 1989 με μηχανες 215bhp,καταλυτη και ψευτοκαπακο βαμμενο στο χρωμα του αμαξωματος.Τρια χρωματα: Nogaro Silver,Macao Blue και Misano Red.ΒΒS αραχνες 16χ7,5" με μαυρα καπακια στο κεντρο και σποιλερ μπροστα πισω απο M3 Evolution.Μη τυχει και ρωτησω χαρακτηριστικα!Αναφερονται παραπανω.Μεσα τα γνωστα...Μισο δερμα μισο υφασμα σε καθισματα,φωτιζομενος λεβιες και Trip Computer ομως.Επιπλεον ειχαν στο cockpit αριθμημενες πλακετες με την υπογραφη του Johnny Cecotto.
Μ3 ConvertibleH ΒΜW Motorsport κατασκευασε 786 απ αυτα και ολα τους ειχαν ως βαση σασι απο πολιτικη εκδοση του E30 καμπριο.Παω στοιχημα οτι ο Βασιλης ο Dj που πρεπει να ναι ο μονος που διαβαζει για την εν λογω εκδοση εδω καπου θα χει αρχισει να μετανοιωνει.Παραγωγη εγινε μεταξυ Μαιου 1988 (για αυτοκινητα 200bhp χωρις καταλυτη) και Μαιου 1989.Τον Οκτωβριο 1988 και μετα μιλαμε για αυτοκινητα 195bhp με καταλυτη.Η παραγωγη συνεχισε απ τον Μαρτιο του 1990 με μηχανες 215bhp και καταλυτη απ τα κανονικα (ξερετε,τα κουπε) Μ3.Τα καμπριο ειχαν τα στανταρ μπροστα και πισω Μ3 σποιλερ και κλειδαριες που αυτοματα κλειδωναν και το ντουλαπακι του συνοδηγου.Καθισματα μπακετ με δερμα και σηματακια Μ3 αλλα το θεμα ειναι οτι δεν κατασκευαστηκαν ποτε M3 Convertible Evolution.Να τονιστει εδω οτι τα φτερα εμπρος και πισω καθως και τα πλαστικα τους δεν ειναι ιδια με αυτα του κουπε Μ3 ενω απο το 1990 εως και το 1991 που εβγαιναν ειχαν και MTechII τιμονια.
Μ3 USΓια τον καλυτερο και πιο περηφανο/ελευθερο εθνος του κοσμου,οι διαφορες ηταν μικρες και περιλαμβαναν διαφορικο κοντυτερο 4.10 μπλοκε φυσικα αλλα και κιβωτιο απ την 535i με μακρυτερη κλιμακωση.Ολα ειχαν μηχανη 195bhp και η παραγωγη εγινε μεταξυ Μαρτιου 1987 και Δεκεμβριου 1990.Αλλες διαφορες ηταν τα πορτοκαλι φλας,φωτα στις γωνιες του εμπρος προφυλακτηρα και τριτο στοπ πισω.Τα αμερικανικα αυτοκινητα επισης ηταν ολα φουλ εξτρα ενω τα καναδικα ειχαν επιπλεον και θερμενομενα καθισματα,καθοτι ηταν και ειναι κρυοκωλος λαος.
Ολα τα παραπανω σε μεταφραση δικη μου Blitzkri3gE30© και
πρωτη εκδοση στο Total BMW Απριλιου 2005.©®Θ ακολουθησει και ανανεωση του ποστ με σχετικες φωτογραφιες.
Ν.