Συγγραφέας |
Μήνυμα |
BlitzKri3g
|
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 13, 2009 2:47 pm |
|
|
E30 Noise ID Specialist. |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:13 pm Δημοσιεύσεις: 5762 Τοποθεσία: Athens
|
Υψηλοτερο F για μία πιο ευκρινή εικόνα (sharper).Με άλλα λόγια αν πχ φωτογραφιζουμε μια σειρα απο δέντρα που ξεκινάει απο εμας και εκτείνεται προς τα εμπρός, με μικρο F (5,6) τα πολυ κοντινα και τα πολυ μακρινα δεντρα, βγαινουν θολά.Με υψηλό F (20) βγαινοιυν ολα καλα εστιασμενα. Συνημμένο:
Trees.F5.6-22.jpg [ 206.6 KiB | 23537 προβολές ]
Ταχύτητα κλείστρου (shutter speed).Οσο μικροτερη η ταχυτητα κλειστρου,τοσο πιο ευκρινής (sharper) μια φωτογραφια. (πχ ενα συντριβανι βγαινει με το νερο να απεικονιζεται καθαρα και ακινητο). Oσο μεγαλυτερη η ταχυτητα κλειστρου,τοσο πιο θολη (blurred) μια φωτογραφια. (πχ σ ενα συντριβανι φαινεται η πορεια του νερου,η κινηση του). Γι αυτο και οσο μεγαλωνει η ταχυτητα κλειστρου,τοσο πιο απαραιτητο ειναι ενα τριποδο! Η μεταβολη του χρονου αυτου κατα ενα βημα αναφερεται ως ενα stop. Συνημμένο:
WaterAndShutterSpeed.jpg [ 161.96 KiB | 23536 προβολές ]
Ρυθμιση Τιμής ISO.Oσο μικροτερο το ISO,δηλ. η λεγομενη σε αναλογικη γλωσσα,ευαισθησια του φιλμ, τοσο πιο ευκρινής και με περισσοτερη λεπτομερεια μια φωτογραφια.Ο 'κοκκος' του φιλμ και η ποιότητα της φωτογραφιας ειναι σαφως καλυτερη απ οτι με μεγαλο ISO,στο οποιο ο κοκκος της φωτο μοιαζει με τις φωτογραφιες στις εφημεριδες.Με αλλα λογια, κρατηστε το ISO στο αυτοματο ή χαμηλά για καλυτερτη ποιοτητα! Συνημμένο:
Ship.Iso.100.800.1600.jpg [ 356.25 KiB | 23537 προβολές ]
Αυτα τα ολιγα για αρχη! Οτι θελετε ρωτατε,ετσι; Ν.
_________________
|
|
|
|
|
TheCondor
|
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιαν 15, 2009 12:39 am |
|
|
Badass Motherfucker |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:16 pm Δημοσιεύσεις: 2456
|
Δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα οσον αφορα το f.
Δηλαδη δεν υπαρχει κατι συγκεκριμενο η μια πεπατημενη στην οποια παταμε για να βγουν οι φωτογραφιες.
Τα παντα παιζουν αναλογα με το ποσο φως υπαρχει, το ποσο φωτεινη θελουμε την φωτογραφια μας αλλα και το που εστιαζουμε.
Θα γραψω μερικα πραγματα για το f και τα αλλα που πρεπει να διασαφηνιστουν, οταν τα συμμαζεψω ολα και μπορω να τα γραψω ωστε να καταλαβαινονται.
Παντως μετραει η ενεργεια για τετοιο section ωστε να μαθαινουμε και κατι αλλο που ειναι ενδιαφερον γενικοτερα!
|
|
|
|
|
TheCondor
|
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιαν 15, 2009 3:19 pm |
|
|
Badass Motherfucker |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:16 pm Δημοσιεύσεις: 2456
|
Λιγα λογια συμπληρωματικα για το ISO.
Τo ISO με λιγα λογια ειναι οταν υπαρχει σχετικη ελλειψη φωτισμου και η φωτογραφικη "προσπαθει" να προσθεσει παραπανω φως χωρις να αφησει περισσοτερη ωρα ανοιχτο το κλειστρο.
Αυτο οπως θα ειδατε και πανω εχει επιπτωσεις, καθως μεγαλο ISO = μεγαλος θορυβος ( θολωνει η φωτογραφια σε μερη που υπαρχει απλωμενο ενα χρωμα ομοιομορφα - πχ συννεφα και τετοια ).
Να προσπαθειτε δηλαδη να κρατατε χαμηλο το ISO και να αφηνετε το κλειστρο να παιρνει "φυσικα" φως ωστε να μην υπαρχει ο θορυβος σε καθε σας εικονα.
Οι φωτογραφικες παρουσιαζουν θορυβο συνηθως μετα το ISO 400, αλλα μερικες ειναι αρκετα καλες και μεχρι και το 800 ειναι μια χαρα. Στο 1600 και 3200 θα ειναι εμφανης ο θορυβος οποτε καλο θα ηταν να αποφευγονται.
Αυτα για τωρα!
|
|
|
|
|
option-D
|
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 14, 2010 2:22 pm |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 11, 2009 7:29 pm Δημοσιεύσεις: 94 Τοποθεσία: Athens, Galatsi
|
Άντε ρε! Γράψτε κι άλλα! Προσπαθώ να μάθω να βγάζω καμια φωτογραφία της προκοπής με την Nikon (D40x το μοντέλο)..
_________________ ---> cheap turbo project in progress..."Speed isn't everything, you gotta look cool on the touge too"
|
|
|
|
|
TheCondor
|
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 14, 2010 7:06 pm |
|
|
Badass Motherfucker |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:16 pm Δημοσιεύσεις: 2456
|
option-D έγραψε: Άντε ρε! Γράψτε κι άλλα! Προσπαθώ να μάθω να βγάζω καμια φωτογραφία της προκοπής με την Nikon (D40x το μοντέλο).. Σε τι δυσκολευεσαι ακριβως? Τι ειναι αυτο που θελεις να κανεις και ενδεχομενως "δεν σου βγαινει"? Εδω ειμαστε για ο,τι μπορουμε να βοηθησουμε ! ;)
|
|
|
|
|
option-D
|
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 14, 2010 7:35 pm |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 11, 2009 7:29 pm Δημοσιεύσεις: 94 Τοποθεσία: Athens, Galatsi
|
Θέλω να μπορώ να κανονίσω εγώ το "βάθος" ή τέλος πάντων το σημείο που θα γίνεται η εστίαση.. Αυτό διάβασα οτι γίνεται ρυθμίζοντας το "f".. Βάζω το κλείστρο στο manual και μετά;;; Επίσης, η φωτογραφική έχει τη ροδέλα πάνω που διαλέγεις αν θα βγάζεις φωτογραφίες χωρίς flash, το auto, την εστίαση στα πολύ κοντινά αντικείμενα και μετά τα: M,S,A,P, κι άλλα που δεν ξέρω πώς λειτουργούν.. Μάθημα από κοντά θέλω Βασίλη.... :oops:
_________________ ---> cheap turbo project in progress..."Speed isn't everything, you gotta look cool on the touge too"
|
|
|
|
|
TheCondor
|
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 14, 2010 8:49 pm |
|
|
Badass Motherfucker |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:16 pm Δημοσιεύσεις: 2456
|
Κοιταξε να δεις.
Το βαθος πεδιου, ( αυτο στο οποιο αναφερεται ο Νικητας στην πρωτη φωτο ) ειναι κατι το οποιο ειναι δυσκολο να το χειριστεις εξ ολοκληρου εσυ.
Και αυτο για τον εξης λογο. Για την υπαρξη η ελλειψη του φωτος.
Μπορεις μεν να κλεισεις το διαφραγμα αρκετα ( το λεγομενο f ) δηλαδη να παρει μια τιμη 8, 11, 16 κτλ αλλα τι γινεται οταν το κανεις αυτο.. Η ταχυτητα του κλειστρου θα μειωθει και αυτη αρκετα, ενδεχομενως σε σημειο να θες τριποδο η να χρειαστει να ανεβασεις το iso παρα πολυ, με αποτελεσμα να χασεις σε ποιοτητα και να σου βγει η φωτογραφια κουνημενη.
Γνωμη μου ειναι να την βαλεις την μηχανη στην ρυθμιση Av ( aperture priority ) και αν γινεται να βαλεις και το iso στο Auto.
Θα μου πεις με τετοια μηχανη να την δουλευεις στο αυτοματο.
Πιστευω καλυτερα θα ειναι να εχεις μια καλη φωτογραφια παραπανω, παρα να μπερδευεσαι με τις ρυθμισεις και να μην μπορεις να χρησιμοποιησεις την μηχανη που εχεις.
Με το Av θα θετεις εσυ το διαφραγμα μονο, το f δηλαδη, και η μηχανη μονη της θα σου δινει μια ταχυτητα κατα την οποια η ληψη της φωτογραφιας θα εχει ενα ζυγισμενο αποτελεσμα, περιπου αυτο που βλεπει και το ματι σου δηλαδη.
Το iso αν δε θες να το εχεις στο auto, βαλτο στο 200 και πειραματισου.
Αν δεις οτι βγαινουν σκοτεινες, αυξησε το iso λιγακι και ξαναβγαλε φωτογραφια.
Οταν θες να βγαλεις με φλας, πατα το κουμπι του φλας για να πεταχτει πανω, και η μηχανη αυτοματα θα παρει την ταχυτητα για να συγχρονισει με το φλας ( 1/250 ).
Δεν χρειαζεται απαραιτητως να ξερεις ολες τις λειτουργιες της μηχανης σου.
Και εγω που την εχω κανα χρονο ακομα υπαρχουν πραγματα που δεν τα ξερω 100%.
Αλλα εφοσον οι φωτογραφιες που βγαζω ειναι στο 90-100% οκ απο αποψη της δικης μου αισθητικης ( τεχνικα παντα μιλαω ) τοτε ειμαι οκ.
Αν εχεις κατι αλλο να ρωτησεις, 5 ευρω η λεξη ! :p
|
|
|
|
|
option-D
|
Δημοσιεύτηκε: Δευτ Φεβ 15, 2010 2:27 pm |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 11, 2009 7:29 pm Δημοσιεύσεις: 94 Τοποθεσία: Athens, Galatsi
|
Ας πούμε σε αυτή παρακάτω έκανα εστίαση στον πίσω τροχό.. Προσπάθησα να βγάλω μια άλλη εστιάζοντας στον μπροστινό και δεν τα κατάφερα.. Πώς θα μπορούσα; Για άλλες εν κινήσει δεν το συζητάω ακόμα.. Θέλω πολύ...
_________________ ---> cheap turbo project in progress..."Speed isn't everything, you gotta look cool on the touge too"
|
|
|
|
|
GeoMar
|
Δημοσιεύτηκε: Δευτ Φεβ 15, 2010 4:39 pm |
|
|
Το Κακο Παιδι! |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 11, 2009 8:23 pm Δημοσιεύσεις: 3514 Τοποθεσία: Ίλιον
|
Έχω την εντύπωση ότι για να βγάλεις μια τέτοια φωτογραφία θα πρέπει να εστιάσεις στην πίσω ρόδα του αυτοκινήτου και μετά να την βγάλεις, αυτό γίνεται αν βάλεις στο κέντρο του κάδρου την πίσω ρόδα πατήσεις ελαφρώς το κουμπί που βγάζει την φωτογραφία για να εστιάσει, μετά να μετακινήσεις εκεί που θες το κάδρο σου κρατόντας ελαφρώς πατημένο το κουμπί και μετά να το πατήσεις μέχρι το τέλος για να βγει η φωτογραφία. Βέβαια όσο λιγότερο ανοιχτό είναι το διάφραγμα τόσο περισότερο μη εστισμένο μέρος της φωτογραφίας θα έχεις. Διορθώστε με οι γνώστες αν κάνω λάθος
|
|
|
|
|
TheCondor
|
Δημοσιεύτηκε: Δευτ Φεβ 15, 2010 8:42 pm |
|
|
Badass Motherfucker |
|
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:16 pm Δημοσιεύσεις: 2456
|
Εδω εχεις αρκετα ανοιχτο διαφραγμα και το βαθος πεδιου ειναι ρηχο. ( δεν ειναι κακο, απλα το αναφερω )
Ενα αυτο.
Μετα, για να γινει αυτο που λες, πρεπει να ορισεις στη μηχανη σου να θετεις εσυ το focus point.
Εμενα για παραδειγμα, εχει 11 focus points. Στο αυτοματο, πιανει τυχαια καθε φορα, συνηθως η ο,τι κινειται η ο,τι ειναι πιο κοντα κτλ.
Μπορεις να εχεις το ιδιο καδρο με αυτο που εχεις και τωρα, και να ορισεις ενα focus point που βρισκεται στα δεξια ετσι ωστε να εστιασει στην μπροστα ροδα, και να θολωσει η πισω.
Αν θες και οι δυο να φαινονται κανονικα και οχι θολωμενη η μια και εστιασμενη η αλλη, βαλε διαφραγμα 8 και τραβηξε την φωτογραφια ανεξαρτητου focus point.
Γιωργο και αυτο που λες ειναι εν μερη σωστο, ειναι walk around καμια φορα για να ξεγελας την καμερα, αλλα αυτο δεν χρειαζεται σε μια dSLR καθως μπορεις να ορισεις εσυ το σημειο εστιασης ( focus point ) και ολος αυτος ο κοπος μπορει να αποφευχθει ;)
Μανο αν δεν μπορεις να ορισεις εσυ το focus point ( δηλαδη αν δεν το βρισκεις για καποιο λογο, γιατι τεχνικα ειναι δυνατο στην μηχανη σου ) τοτε κανεις εν μερη αυτο που ειπε ο Γιωργος.
Εστιασε στο κεντρο του καδρου την μπροστα ροδα, κρατα πατημενο το κουμπι ( ημι-πατημενο δηλαδη ωστε να μην αλλαξει την εστιαση ) φτιαξε το καδρο σου οπως θες και μετα πατα το κουμπι εντελως.
Απλα σε αυτη τη τεχνικη καμια φορα αν κουνηθεις αρκετα τοτε ισως βγει λιγο θολη γενικοτερα η φωτογραφια γιατι αλλαζει η αποσταση απο τον φακο, αλλα ενταξει εδω δεν πιστευω οτι θα εχεις προβλημα.
|
|
|
|
|
|