Εγγραφή    Σύνδεση    Δ. Συζήτηση    Αναζήτηση    Συχνές Ερωτήσεις



Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 5 Δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: bmw design
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 24, 2015 4:17 pm 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μάιος 15, 2010 9:06 pm
Δημοσιεύσεις: 126
o σχεδιαστης της ε30 και όχι μονο, που εβαλε την προσωπικη του σφραγιδα σε μερικα από τα καλυτερα δημιουργήματα της BMW. Claus Luthe

(1932 - 2008)

German designer born in Wuppertal, started his career as an intern at small busses factory Karosseriebauer Voll in Würzburg and continued to work there for almost six years (1948-1954), as a young designer Luthe went to work for Fiat AG in Germany (1954) and worked later as a designer at NSU, where he created historical Ro80 model (designed in 1964, launched 1967) powered by the Wankel rotary engine; Luthe also designed NSU K70 produced later with modifications by Volkswagen, as well as Audi 50, which later was for several years mass produced by Volkswagen as Polo I

Claus Luthe was invited to BMW by Hofmeister, he became the BMW chief designer from April 1976, he oversaw the creation of all fantastic BMW cars of the 1980's as E30, E31, E32, E34 and later E36 as well as basic styling of E38 and E39; Luthe managed to continue what Hofmeister started - to chart the BMW design into the modern times not losing the individual character of the brand; his style was postmodernist, he said once commenting on E30 3-series: To maintain our tradition we do not need the 'way out' designs', The important is continuity (...). It is essential that we build a lasting image of what BMW is (...) and not to be swayed by ever-changing fashion trends.

cars from this era amaze with their simplicity and modern thinking: E30 3 series with the facelift in 1990, E 31 8 series, E32 7 series and especially E34 5 series quarter of the century after the introduction (1988, designed by Spada under Luthe, built until 1996) remain classics; cars made under Luthe clearly belonged to one family of BMW cars

Luthe withdrew from work at BMW in spring of 1990 after the family tragedy, but his way of thinking was continued: the member of the board Wolfgang Rietzle supervised the BMW design along the lines of the design master, 5 series E39 designed by Nagashima (from 1996) remains one of the best BMW designs ever

psychologically unable to return to work, Luthe served at BMW from 1992 as an external consultant. He died in 2008 in Munich and was buried on Westfriedhof cemetery.

Luthe said in one of his interviews: "People do not see good design."

< Claus Luthe at models of his cars at different times of his life - first three pictures at NSU: Luthe is on the right on the first picture, with NSU Prinz Coupe Sport model (1958), with R80 (1964) and finally at BMW with E32 7 series


Share on FacebookShare on Twitter
Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: bmw design
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 24, 2015 4:57 pm 
Χωρίς σύνδεση
Technical Muthafucka

Εγγραφή: Κυρ Οκτ 28, 2012 6:39 pm
Δημοσιεύσεις: 1335
john m40 έγραψε:
Luthe withdrew from work at BMW in spring of 1990 after the family tragedy


Από τη Wikipedia διαβάζω:

Παράθεση:
Luthe was married with four children. He left his post at BMW after being accused of fatally stabbing his 33-year-old, chronically drug-dependent youngest son, Ulrich after an argument on Good Friday in 1990. He was eventually convicted of manslaughter and sentenced to 33 months in prison, but was released before having to serve the complete sentence.[10] He later worked as an external consultant for BMW.

_________________
(OO=[][]=OO)


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: bmw design
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 24, 2015 5:00 pm 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Μάιος 15, 2010 9:06 pm
Δημοσιεύσεις: 126
είναι αληθεια αυτο


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: bmw design
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 25, 2015 3:21 pm 
Χωρίς σύνδεση
E30 Noise ID Specialist.
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:13 pm
Δημοσιεύσεις: 5762
Τοποθεσία: Athens
WTF ε;

Not sent by me.

_________________
Εικόνα


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: bmw design
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 25, 2015 3:48 pm 
Χωρίς σύνδεση
Διπλωματικό Σώμα
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:11 pm
Δημοσιεύσεις: 3222
Σιγά ρε μλκς ένα πρεζάκι ήταν.

Βασικά, μεταξύ μας, πάλι καλά που το έκανε το 1990 και όχι νωρίτερα γιατί αν το έκανε νωρίτερα παίζει να μην είχε βγει το Ε30 που:
1)αγαπήσαμε
2)ερωτευτήκαμε
3)μισήσαμε
4)βρίσαμε
5)γουστάραμε

Πάλι καλά να λέτε.


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 5 Δημοσιεύσεις ] 


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 16 επισκέπτες

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com