Part 2.
Απρίλιος 2011
Τον Απρίλιο 2011 αποφάσισα να δοκιμάσω την τύχη μου σε 3ο μάστορα. Την BMW CENTRAL SERVICE στην Πελασγίας στο Περιστέρι (
http://tinyurl.com/cs5xtob). Συστημένος από παλικάρι με E30 M50B20 και E34 M50TUB25 (ίδιο με το δικό μου).
Πρώτη δουλειά ήταν να διαπιστώσει και ο ίδιος ότι δεν γινόταν διάγνωση.
Δεύτερη δουλειά ήταν να με ενημερώσει ότι πρέπει να αλλάξει αισθητήρα "Λ".
-Πόσο έχει Βασίλη;
-290 ευρώ.
-Γιατί τόσο ακριβός; Στο ebay έχουν αισθητήρες BOSCH με 80-120 ευρώ, καινούριους.
-Και που ξέρω εγώ αν είναι καλοί του ebay; Εγώ θα σου φέρω τον αυθεντικό από τη BMW.
Τελικά πείστηκα να μου φέρει τον αισθητήρα από τη BMW. Νόμιζα ότι θα τον πληρώσω μια φορά αλλά θα κάνω δουλειά.
Στη συνέχεια βρίσκει την καμένη πλεξούδα από τη μεριά του εγκεφάλου και μου λέει ότι πρέπει να την αλλάξουμε.
-Πόσο έχει Βασίλη;
-Άσε το πόσο έχει, κάτσε να βρούμε πρώτα!!
τελικά βρίσκει μια, εκτός Αθηνών, εντός Αττικής, δε θυμάμαι σε ποια πόλη. Η τιμή της; Πάνω από 210 ευρώ, δε θυμάμαι ακριβώς.
-Άστο, Βασίλη, θα σου φέρω εγώ.
-Πότε;
-Σε 10-12 μέρες.
-Και το αμάξι θα μείνει εδώ τόσες μέρες, να μου πιάνει και το χώρο.
-Τί να κάνω; Εγώ που θα μείνω και ολόκληρο το Πάσχα χωρίς αυτοκίνητο τί να πω...
Βρήκα από ebay Γερμανίας μια ίδια με τη δικιά μου (από αυτόματο, χειροκίνητο δεν έβρισκα με τίποτα) με 65 ευρώ συνολική τιμή, με μεταφορικά.
Του την πάω.
-Γεια σου, Βασίλη. Έφερα την πλεξούδα. Είναι από αυτόματο όπως η δικιά μου.
-Τί είναι αυτή η βλακεία που μου έφερες;
-Αυτή βρήκα, δεν κάνει;
-Κάνει αλλά έχει και τα καλώδια του αυτόματου που δε μας χρειάζονται.
-Ε, μη τα χρησιμοποιήσεις.
Όντως και αυτός έβγαλε τα σχέδια και έφτιαξε τα καλώδια σωστά από την αρχή. Ο ηλεκτρολόγος δεν τα είχε φτιάξει όλα, παρά μόνο αυτά που σχετίζονταν με τη διάγνωση και το οικονομόμετρο.
Πολύ καλή δουλειά και ο Βασίλης, βέβαια την πληρώθηκε και καλά. 350 ευρώ μόνο η εργασία. Άλλα 290 ο αυθεντικός "Λ" από τη BMW.
Η κατανάλωση του αυτοκινήτου έπεσε από τα 20-24 μεικτή χρήση, στα 12-17 για ίδια χρήση. Συγκεκριμένα την χαμηλότερη κατανάλωση την έκανα σε μια διαδρομή Αθήνα - Αλεποχώρι - Αθήνα, μέχρι 130 Km/h στην εθνική και 2000-3000 στρ./λ. στην υπόλοιπη διαδρομή, βουνά και επαρχιακό δίκτυο. 9,4 λ./100.
Μια ακόμα φορά, Αθήνα - Ναύπλιο - Αθήνα, 130-160 Km/h στην εθνική, έκανα 9,9 λ./100.
Μέσα στην πόλη όμως συνέχιζα να έχω κάτι 18άρια, οδηγώντας χαλαρά. Επίσης το ένιωθα να έχει πλούσιο μείγμα, από τον τρόπο που υπάκουγε στο γκάζι από ρελαντί. Πολλές φορές έβγαζε μαυρίλα από την εξάτμιση μέσα στο γκαράζ, όταν το μάρσαρα κρύο για να το βγάλω έξω. Επίσης τα καυσαέρια βρωμούσαν υπερβολικά.
Αυγούστος 2011
Ήρθε η ώρα να περάσω ΚΤΕΟ. Εκεί μου μέτρησαν τα καυσαέρια για να βγάλω και κάρτα. Στο μηχάνημα είδα στο ρελαντί "Λ"=0,89. Αυτό σημαίνει πλούσιο μείγμα.
Ξαναπήγα στο Βασίλη και του το είπα.
-Και τι πάει να πει αυτό; Να! Αφού το βάζω πάνω στο διαγνωστικό και μου λέει "Λ"=1.
-Μα τα καυσαέρια βρωμάνε!
-Είναι που δεν έχεις καταλύτη. Ρολόι δουλεύει το αμάξι.
Τέλος πάντων, με έπεισε ότι εγώ είχα το πρόβλημα στο μυαλό. Δεν μπορούσα να κάνω κάτι άλλο, σταμάτησα να προσπαθώ.