Εγγραφή    Σύνδεση    Δ. Συζήτηση    Αναζήτηση    Συχνές Ερωτήσεις

Κανόνες Δ. Συζήτησης


Το παρόν forum είναι κλειδωμένο και έιναι μόνο προς ανάγνωση. Τυχόν ερωτήσεις η προτάσεις, συμβουλές, ένδειξη ύπαρξης κάποιου λάθους σε κάποιον οδηγό DIY, η οτιδήποτε άλλο παρακαλούμε να τα αναφέρετε εδώ

Εάν θέλετε να συντάξετε τον δικό σας οδηγό DIY για οποιοδήποτε θέμα ( είτε τεχνικό είτε αισθητικό κλπ ) κάντε το σε αυτήν εδώ την κατηγορία ( σε όποιο subforum πιστεύετε ότι ανήκει, και εμείς θα το μεταφέρουμε στο section εδώ, αφήνοντας το αρχικό thread στην θέση του.



Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 10 Δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Επισκευή χιλιομετρητή
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 28, 2010 9:32 pm 
Χωρίς σύνδεση
Το Κακο Παιδι!
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 11, 2009 8:23 pm
Δημοσιεύσεις: 3514
Τοποθεσία: Ίλιον
Το γνωστό πρόβλημα στα καντράν του Ε30 να μην λειτουργεί ο χιλιομετρητής οφείλετε στα γρανάζια του που είναι λαστιχένια και με τα χρόνια και την ζέστη κόβονται τα δοντάκια του. Εδώ θα εξηγήσουμε με φωτογραφίες πως να εντοπίσουμε το πρόβλημα και να αλλάξουμε αυτά τα γρανάζια.
Για την συγκεκριμένη δουλειά θα χρειαστούμε δύο ίσια κατσαβίδια, ένα λεπτό και ένα χοντρό, και ένα σταυροκατσάβιδο με μυτερή μύτη.
Εικόνα
Για αρχή θα πρέπει να αφαιρέσουμε το καντράν από το ταμπλό, για να γίνει αυτό ακολουθούμε τα παρακάτω βήματα.
Αφαιρούμε τις τρεις πλαστικές ασφάλειες που μοιάζουν με βίδες και συγκρατούν την επένδυση κάτω από το τιμόνι χρησιμοποιώντας το χοντρό ίσιο κατσαβίδι, αυτές ξεκλειδώνουν περιστρέφοντας τις ώστε η σχισμή να είναι κάθετα.
Εικόνα
Μετά αφαιρούμε την ασφάλεια που έχει κάτω από την κολόνα του τιμονιού, την συγκεκριμένη ασφάλεια δεν έχω δει κανένα Ε30 στην ζωή μου να έχει την γνήσια οπότε αφαιρείτε ανάλογα με το τι ασφάλεια έχει το δικό σας...
Εικόνα
Αφήνουμε την επένδυση να κρέμεται, δε χρειάζεται να την βγάλουμε
Εικόνα
Μετά βάζουμε το χέρι μας κάπως έτσι
Εικόνα
για να εντοπίσουμε δύο στρογγυλές βίδες που ξεβιδώνουν με το χέρι, η μία είναι δεξιά από την κολόνα του τιμονιού και μία αριστερά. Η βίδες είναι αυτές
Εικόνα
και εδώ αφαιρεμένη
Εικόνα
Μετά αφαιρούμε αυτό το πλαστικό τραβώντας το με κλήση κάπως έτσι
Εικόνα
Μετά αφαιρούμε τις έξι βίδες που συγκρατούν το πλαστικό πλαίσιο του καντράν χρησιμοποιώντας το σταυροκατσάβιδο
Εικόνα
Εικόνα
και το αφαιρούμε κάπως έτσι
Εικόνα
Μετά ξεβιδώνουμε τις δύο τελευταίες βίδες που συγκρατούν το καντράν χρησιμοποιώντας το σταυροκατσάβιδο
Εικόνα
Μετά τραβάμε με κλήση κάπως έτσι το καντράν και το αφήνουμε εκεί για να βγάλουμε τις φύσες του
Εικόνα
Οι φύσες είναι δύο, μία δεξιά και μία αριστερά και ανάλογα το μοντέλο μπορεί να υπάρχει και τρίτη στην μέση οριζόντια. Και οι τρεις είναι ίδιες αλλά έχουν διαφορετικό χρώμα για να μην τις μπερδέψεις. Αφαιρούνται αφού ξεκλειδώσουμε την ασφάλεια τους με το ίσιο λεπτό κατσαβίδι κάπως έτσι
Εικόνα
και την τραβάμε προς τα πάνω με το ίδιο κατσαβίδι
Εικόνα
Μετά βγάζουμε το καντράν γυρίζοντας το στο πλάι κάπως έτσι
Εικόνα
Το επόμενο βήμα μας είναι να αφαιρέσουμε από το καντράν το ταχύμετρο ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα
Ξεβιδώνουμε τις βίδες στο πίσω μέρος του καντράν χρησιμοποιώντας το σταυροκατσάβιδο
Εικόνα
Προσοχή δεν ξεβιδώνουμε προς το παρόν τις εφτά πιο λεπτές βίδες που είναι στο πάνω μέρος του καντράν
Εικόνα
Μετά τραβάμε προσεχτικά το πίσω μέρος του καντράν, θέλει λίγη δύναμη και να το τραβάτε όσο γίνετε πιο ίσια γιατί πρέπει να ξεκουμπώσουν κάτι ακροδέκτες
Εικόνα
και παίρνουμε στα χέρια μας αυτό
Εικόνα
Μετά αφαιρούμε τις τέσσερις λεπτές βίδες που συγκρατούν το ταχύμετρο χρησιμοποιώντας το σταυροκατσάβιδο, είναι αυτές που δεν ξεβιδώσαμε πιο πάνω
Εικόνα
και τραβάμε προσεχτικά και ίσια τον χιλιομετρητή για να ξεκουμπώσει από τους ακροδέκτες του
Εικόνα
Μετά γυρνάμε στο πλάι το ταχύμετρο και αφαιρούμε δύο βίδες που συγκρατούν ένα διαφανές καπάκι που κρατάει τα γρανάζια στη θέση τους χρησιμοποιώντας το λεπτό ίσιο κατσαβίδι
Εικόνα
και αφαιρούμε το καπάκι
Εικόνα
Τώρα έχουμε μπροστά μας τα γρανάζια που έχουν το πρόβλημα. Στις περισσότερες περιπτώσεις έχει χαλάσει το μικρό με τα 12 δόντια, στην συγκεκριμένη περίπτωση έχει φύγει από τη θέση του και έχει μαγκώσει εδώ που δείχνει το κατσαβίδι
Εικόνα
και έχει κοπεί ένα δόντι από το κόκκινο γρανάζι
Εικόνα
και εδώ είναι το μικρό γρανάζι
Εικόνα
Μετά αφαιρούμε και τα άλλα τρία γρανάζια προσεχτικά τραβώντας τα προς τα πάνω
Εικόνα
και τα ελέγχουμε να δούμε αν έχουν όλα τα δόντια τους.
Αφού βρούμε πια γρανάζια έχουν πρόβλημα μετράμε πόσα δόντια έχουν (μάλλον πόσα θα έπρεπε να έχουν), πάμε στο
http://www.odometergears.com/bmw.html\
και παραγγέλνουμε αυτά που χρειαζόμαστε, είναι λίγο ακριβά αλλά δεν υπάρχει εναλλακτική λύση, έχει και προσφορά αν τα αγοράσεις και τα τέσσερα πακέτο.

Blitzkri3g έγραψε:
ΠΡΟΣΟΧΗ! ΜΗΝ προσπαθησετε ν αφεραισετε τον αξονα στον οποιο πανω βρισκεται το 12αρι το μικρο γραναζι.Αν φυγει απ την θεση του θα κανουμε ζημια στον μηχανισμο!
Επισης με ενα μικρο δοχειο με πεπιεσμενο αερα περναμε τον μηχανισμο με προσοχη για να διωξουμε τυχον σπασμενα κομματακια απ τα σπασμενα γραναζια! Αν δεν το κανουμε το πιο πιθανο ειναι να ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΤΟ ΚΟΝΤΕΡ! Το βημα αυτο χρειαζεται ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ!


johchro έγραψε:
Θα ήθελα να κάνω μια προσθήκη όσον αφορά την επισκευή χιλιομετρητή. Όταν βγάζουμε (το σπάμε,δεν βγαίνει αλλιώς) το γραναζάκι το 12άρι, πάνω στον άξονα μένει πίσω ένα σιδεράκι το οποίο δεν μας επιτρέπει να βάλουμε το γρανάζι αυτό που έχουμε παραγγείλει. Αυτό λοιπόν το σιδεράκι πρέπει να φύγει από εκεί και να κουμπώσουμε το γρανάζι. ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε καμία περίπτωση δεν το τραβάμε για να βγει διότι και θα κάνουμε ζημιά και δεν θα κάνουμε δουλειά. Ο σωστός τρόπος είναι να πάρουμε πένσα ή (κόφτη καλωδίων) και να το κόψουμε σιγά σιγά. (Εννοείται ότι αν χρησιμοποιήσουμε πένσα θα το κόψουμε με το αιχμηρό μέρος αυτό που έχει για να κόβουμε καλώδια). Κόψτε σιγά σιγά το σιδεράκι γύρω γύρω χωρίς να εφαρμόζετε τρελή δύναμη (μην κόψουμε και τον άξονα μαζί..). Θα κοπεί πιο εύκολα απότι φαίνεται. Αφού το αφαιρέσετε τελείως τότε ξεβιδώστε το πίσω μέρος του μοτέρ (2 βιδούλες) και βγάλτε το καπάκι. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να κρατήσετε κόντρα τον άξονα καθώς θα πιέζετε να μπει το γραναζάκι μέσα για να μην γίνει καμιά ζημιά. Αφού πατήσει καλά το γραναζάκι είμαστε έτοιμοι για συναρμολόγηση όπως αναφέρει και ο Geomar.


Για να τα ξαναβάλουμε όλα στη θέση τους ακολουθούμε την αντίθετη φορά του diy

Για το συγκεκριμένο DIY χρησιμοποιήθηκε το Ε30 του παντελή (action man), η πυλωτή, τα εργαλεία και η φωτογραφική του Βασίλη (billdj) και ο πολύτιμος χρόνος μου :3)


Share on FacebookShare on Twitter
Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή χιλιομετρητή
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 28, 2010 9:44 pm 
Χωρίς σύνδεση
Διπλωματικό Σώμα
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:11 pm
Δημοσιεύσεις: 3222
LOL το δικό μου έχει την γνήσια βίδα!!!

Και έχω και ανταλλακτική!!

Δυο θέματα.

Προσοχή με τις ακέφαλες βίδες τις χοντρές που βγάζουμε με το χέρι, ΕΙΔΙΚΑ με την δεξιά, γιατί αν πέσει θα πέσει μέσα στην κονσόλα.(εγώ μέσα στην κονσόλα έχω 4, έτσι για ώρα ανάγκης).

Επίσης το χαρτόκουτο πάνω από τα πόδια του οδηγού καλό είναι να το ξεκουμπώσουμε από πίσω γιατί ή θα τσακίσει αυτό, ή θα σπάσει το πλαστικό που λειτουργεί σαν οδηγός του και βρίσκεται στο πεντάλ του φρένου.

Ωραίος!!!!


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή χιλιομετρητή
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 28, 2010 9:56 pm 
Χωρίς σύνδεση
Badass Motherfucker
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:16 pm
Δημοσιεύσεις: 2456
Ωραιος :) :)

Θα κανω edit να μπουνε οι φωτογραφιες σε κανα imageshack η τιποτα τετοιο να μη τις φορτωνει συνεχεια καθε φορα που θα ανοιγει το θρεντ γιατι τρωει ζορι χωρις λογο ο server.

Κατα τα αλλα thankyouyellow thankyouyellow


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή χιλιομετρητή
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 28, 2010 10:19 pm 
Χωρίς σύνδεση
Το Κακο Παιδι!
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 11, 2009 8:23 pm
Δημοσιεύσεις: 3514
Τοποθεσία: Ίλιον
TheCondor έγραψε:
Ωραιος :) :)

Θα κανω edit να μπουνε οι φωτογραφιες σε κανα imageshack η τιποτα τετοιο να μη τις φορτωνει συνεχεια καθε φορα που θα ανοιγει το θρεντ γιατι τρωει ζορι χωρις λογο ο server.

Κατα τα αλλα thankyouyellow thankyouyellow


Τι ευχαριστείς ρε αφού εσύ είχες πει

TheCondor έγραψε:
χαχα θα γαμουσε το σκηνικο και μακαρι να το καναμε ετσι drinkingcheers

αλλα εγω θα παραγγειλω καντραν και δε θα ερθω στην πιλοτη, οποτε sorry παιδια αλλη φορα jumprope jumprope


:9)


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή χιλιομετρητή
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 28, 2010 11:10 pm 
Χωρίς σύνδεση
Ο John ο Chro!

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 11, 2009 8:26 pm
Δημοσιεύσεις: 626
Εύγε παλικάρια, πολύ χρήσιμο!


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή χιλιομετρητή
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 28, 2010 11:26 pm 
Χωρίς σύνδεση
Badass Motherfucker
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:16 pm
Δημοσιεύσεις: 2456
GeoMar έγραψε:
TheCondor έγραψε:
Ωραιος :) :)

Θα κανω edit να μπουνε οι φωτογραφιες σε κανα imageshack η τιποτα τετοιο να μη τις φορτωνει συνεχεια καθε φορα που θα ανοιγει το θρεντ γιατι τρωει ζορι χωρις λογο ο server.

Κατα τα αλλα thankyouyellow thankyouyellow


Τι ευχαριστείς ρε αφού εσύ είχες πει

TheCondor έγραψε:
χαχα θα γαμουσε το σκηνικο και μακαρι να το καναμε ετσι drinkingcheers

αλλα εγω θα παραγγειλω καντραν και δε θα ερθω στην πιλοτη, οποτε sorry παιδια αλλη φορα jumprope jumprope


:9)



Χαχα μα ευχαριστω για το φορουμ! Ειναι καλο να υπαρχουν οδηγοι!

Αλλα δεν παιζει να το κανω ετσι κι αλλιως!


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή χιλιομετρητή
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 28, 2010 11:47 pm 
Χωρίς σύνδεση
Ειναι Σουπερ Δυνατοοοος!
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ Ιαν 03, 2009 10:31 pm
Δημοσιεύσεις: 3236
Ωραίο παίδες!Από τα καλύτερα τόπικ!!! :11)

ΠαλιοΛέφο,έχω και εγώ γνήσια βίδα...στο μπλέ...παλιογκέουλα!!! :1) :1) :1) :1)

_________________
http://i.imgur.com/VK7QkYW.gif


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή χιλιομετρητή
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ Μαρ 29, 2010 2:41 pm 
Χωρίς σύνδεση
E30 Noise ID Specialist.
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:13 pm
Δημοσιεύσεις: 5762
Τοποθεσία: Athens
Γιωργο να σαι καλα ρε φιλε!!! thankyouyellow
Ν.

_________________
Εικόνα


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιουν 26, 2010 12:12 pm 
Χωρίς σύνδεση
Ο John ο Chro!

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 11, 2009 8:26 pm
Δημοσιεύσεις: 626
Θα ήθελα να κάνω μια προσθήκη όσον αφορά την επισκευή χιλιομετρητή. Όταν βγάζουμε (το σπάμε,δεν βγαίνει αλλιώς) το γραναζάκι το 12άρι, πάνω στον άξονα μένει πίσω ένα σιδεράκι το οποίο δεν μας επιτρέπει να βάλουμε το γρανάζι αυτό που έχουμε παραγγείλει. Αυτό λοιπόν το σιδεράκι πρέπει να φύγει από εκεί και να κουμπώσουμε το γρανάζι. ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε καμία περίπτωση δεν το τραβάμε για να βγει διότι και θα κάνουμε ζημιά και δεν θα κάνουμε δουλειά. Ο σωστός τρόπος είναι να πάρουμε πένσα ή (κόφτη καλωδίων) και να το κόψουμε σιγά σιγά. (Εννοείται ότι αν χρησιμοποιήσουμε πένσα θα το κόψουμε με το αιχμηρό μέρος αυτό που έχει για να κόβουμε καλώδια). Κόψτε σιγά σιγά το σιδεράκι γύρω γύρω χωρίς να εφαρμόζετε τρελή δύναμη (μην κόψουμε και τον άξονα μαζί..). Θα κοπεί πιο εύκολα απότι φαίνεται. Αφού το αφαιρέσετε τελείως τότε ξεβιδώστε το πίσω μέρος του μοτέρ (2 βιδούλες) και βγάλτε το καπάκι. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να κρατήσετε κόντρα τον άξονα καθώς θα πιέζετε να μπει το γραναζάκι μέσα για να μην γίνει καμιά ζημιά. Αφού πατήσει καλά το γραναζάκι είμαστε έτοιμοι για συναρμολόγηση όπως αναφέρει και ο Geomar. Αυτό που περιέγραψα παραπάνω το γράφει εδώ: http://www.odometergears.com/VDO_MotoMe ... ement.html αλλά επειδή το γράφει κάπως μπερδεμένα και χρησιμοποιεί πολύ τεχνικές ορολογίες σκέφτηκα να το γράψω απλοποιημένα για να μην παιδεύστε.
ΠΡΟΣ Διαχειριστάς και Τροποποιητάς (moderators): Παιδιά ότι νομίζετε πως είναι περιττό κόφτε το. Θα πρότεινα να μην μπει στο τέλος αλλά λίγο πριν, εκεί που αναφέρει ο Γιώργος για το 12άρι γραναζάκι.


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή χιλιομετρητή
 Μη αναγνωσμένη δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ Νοέμ 28, 2011 10:14 am 
Χωρίς σύνδεση
Διπλωματικό Σώμα
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 2:11 pm
Δημοσιεύσεις: 3222
johchro έγραψε:
Θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση όσων αφορά τις παραγγελίες για γρανάζια κοντέρ. Βρήκα μηχανουργείο στον Νέο Κόσμο (Λυσιμαχίας 72) που φτιάχνει γρανάζια για ότι κοντέρ θέλεις. Το μονό, το χρεώνει 10 ευρώ και το διπλό 20.Μέσα σε 2 ώρες τα έχει έτοιμα. Έτσι δεν έχουμε ανάγκη τους Αμερικλανούς και τα λεφτά μας τα δίνουμε εντός Ελλάδος και όχι στους μαλάκες στη UPS. Μου τον σύστησε ένας κοντεράς. Δεν έχω κάνει δουλεία εκεί αλλά απ'ότι μου είπαν είναι εξαιρετικός. Το τηλ. είναι 210-9270562.
Πιστεύω η ανάρτηση αυτή θα πρέπει να προστεθεί στο κλειδομένο forum DIY "Επισκευή χιλιομετρητή" που έχει ανοίξει ο φίλτατος Geomar. Αν νομίζετε ότι αποτελεί διαφήμηση ή αποσκοπώ στο οποιοδήποτε προσωπικό ώφελος διαγράψτε την.


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 10 Δημοσιεύσεις ] 


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com