1. Σημαντικό : Πρίν ξεκινήσετε , αποσυνδέστε τον αρνητικό πόλο της μπαταριας .
Αφιερώστε αρκετό χρόνο στο να ονοματίσετε όλα τα καλώδια και όλες τις φίσες καθώς τα αφερήτε .
2. Ξεκινάμε απο την πλευρά του οδηγού αφαιρόντας το τιμόνι...
Αφερούμε όσο πιο μαλακά γίνετε το κεντρικό καπάκι
Σημαδευστε τον άξονα και το τιμόνι ώστε να μπορέσετε να το τοποθετήσετε πάλι στο σωστό σημείο.
Με το τιμόνι κλειδωμένο , αφαιρέστε το παξιμάδι και την ροδέλα (22mm πολύγωνο κλειδί ). Έπειτα ξεκλειδώνουμε το τιμόνι και το αφαιρούμε
3. Τώρα αφαιρούμε όλα τα όργανα ενδείξεων ...
Αφαιρούμε το κάτω πάνελ γυρνόντας τις τρείς πλαστικές βίδες κατα 90 μοίρες ( δύο στην αριστερή και μία στην δεξιά πλευρά απο το τιμόνι ) , μετά το τραβάμε κάτω και έξω .
Αφαιρούμε το διακοσμητικό πάνελ στο ύψος της κολώνας του τιμονιού . Βάλτε το χέρι σας απο την μέσα πλευρά του πάνελ για να αφαιρέσετε τις δύο βίδες . Η μία είναι ακριβώς δεξιά απο τον διακόπτη για τα φώτα ομίχλης και η άλλη είναι στην δεξιά πλευρά του πάνελ , δεξιά απο την κολώνα του τιμονιού .
Εφόσον έχουμε αφερέσει τις βίδες , ξεκουμπώνουμε μαλακά το πάνελ . Μπορεί να κολήσει στην πάνω πλευρά της κολόνας του τιμονιού , απλά συνεχίστε να το ταλαντεύετε .
Τώρα θα αφαιρέσουμε το προστατευτικό γύρω απο το κοντέρ . Δυο βίδες στην επάνω πλέυρά του κοντέρ και τέσσερις στην κάτω , δύο εκατέρωθεν της κολώνας του τιμονιού .
Δύο ακόμα βίδες κρατάνε το κοντέρ στην θέση του .
Τώρα μπορείτε να αφαιρέσετε το κοντέρ . Να είστε πολύ προσεκτικοι με τα "αυτάκια" σχήματος Α της απο επάνω φωτογραφίας καθώς σπάνε αρκετά ευκολα . Αναποδογυρήστε το για να έχετε πρόσβαση στις ενώσεις . Βάζουμε μια πετσέτα στην κολώνα του τιμονιού για να αποφύγουμε τις γρατζουνιές στο κοντέρ καθώς θα αφερούμε τις ενώσεις .
Για να αφαιρεθεί , ξεκουμπώνουμε το πλαστικό κλιπ και μετά τραβάμε έξω τις ενώσεις .
Εδώ βλέπουμε τιν πίσω πλευρά του κοντέρ , με όλες τις λυχνίες να είναι προσπελάσιμες . Αν έχετε καμμένες ή σκοτεινές λυχνίες , τώρα ειναι η ώρα τις αντικαθηστήσετε .
Οι μεγαλύτερες υποδοχές κάτω και εσωτερικά απο την μπέ και λευκή φίσα έχουν τις γενικές φατνίες . Αυτές οι δύο φωτίζουν ολόκληρο τον πίνακα οργάνων . Υπάρχουν 3W ευρωπαϊκού στυλ φατνίες στην αντιπροσωπεία .
Η ~ντουζίνα απο τις μικρότερες λυχνίες είναι για τις ενδείξεις . Οι λυχνίες και οι φίσες είναι ενα κομμάτι και δεν θα τις βρείτε πουθένα αλλού εκτός της αντιπρωσοπείας .
Υπάρχει επίσης μια βίδα κάτω αριστερά απο την μπλέ φίσα , αφτή είναι η γίωση για τον μετρητη θερμοκρασίας νερού . Βεβεωθείτε οτι είναι σφιχτά κουμπωμένη .
4. Με το κοντέρ αποσυνδεδεμένο , μπορείτε να αφαιρέσετε τους διακόπτες για τα φώτα . Υπάρχουν δυο εκατέρωθεν πλευράς βίδες που το κρατάνε στην θέση του .
5, Αφαίρεση της κεντρικής κονσόλας :
Αφαιρέστε το πίσω τασακι και την 10mm πλαστική βίδα που συγκρατεί την πίσω πλευρά της κονσόλας . Σηκώστε το χειρόφρενο , τραβήξτε το κάλυμα του έξω απο την κονσόλα πιέζοντας με κατευθηνση πρως τα πίσω , και σύρτε το να βγεί τελείως απο το χειρόφρενο . Τώρα θα μπορείτε να βγάλετε όλη την πίσω πλευρά της κονσόλας .
Αφαιρούμε τον λεβιέ ταχυτητων τραβόντας τον απλα προς τα επάνω . Μετά βγαζουμε το προστατευτικό κάλυμα .
Ξεκουμπώνουμε τους διακόπτες απο τα παράθυρα και τους αποσυνδέουμε .
Αφαιρούμε τις δύο βίδες που συγκρατούν το μπροστινό τασάκι , και αφαιρούμε και το τασάκι . Αποσυνδέουμε τα καλώδια του αναπτήρα και αφερούμε το μικρό φωτάκι ένδειξης . Αφαιρούμε το 10mm πλαστικό παξιμάδι στην πίσω πλευρά του επιλογέα ταχυτητων (κόκκινη προεξοχή στην φωτογραφία )
Αφαιρούμε τις μεγάλες πλαστικές βίδες απο την μπροστινή πλευρά της κονσολας , στην πλέυρα του οδηγού και του συνοδηγού (στρέφουμε κατα 90μοίρες και τραβάμε προς τα έξω)
Υπάρχει ακόμα μια βίδα 8mm που κρατάει το μπροστά μερος της κονσόλας , στο κεντρο του πάνελ του A/C , πάνω δεξιά στο ντουλαπάκι αποθήκευσης .
Τώρα μπορείτε να αφαιρέσετε ολο το μπροστά πάνελ .
6. Βγάλτε τους πίρους από τους ιμάντες από το ντουλαπάκι και αποσυνδέστε την φίσα απο το φως . Ρίξτε κάτω το ντουλαπάκι και αφαιρέστε τις βίδες απο το μεντεσέ στην πίσω πλευρά στο ντουλαπάκι και έπειτα αφαιρέστε το.
Αφαιρέστε το προστατευτικό που βρίσκετε πάνω απο το ντουλαπάκι . Υπάρχουν δύο βίδες (αυτές που είναι τέρμα αριστερά και τέρμα δεξιά στην φωτογραφια ) και μια πλαστική απο την πλευρα της κεντρικής κονσολας .
Τώρα αφαιρούμε τους κονέκτορες απο το ντουλαπάκι για το φώς .
Αφαιρούμε το αριστερό καλύμα απο εκει οπου βρισκόταν το ντουλαπάκι
Αφαιρούμε τον εγκέφαλο , δεν χρειάζετε να τον αποσυνδέσουμε , απλα ξεβυδώνουμε τέσσερις βίδες και τον ακουμπάμε κάτω .
Αφαιρούμε την βάση στηριξης του εγκεφάλου ... τις δύο κάτω βίδες που το κρατάνε στο σασί απο την πλευρα του συνοδηγού.
Τώρα αφαιρούμε την αριστερή ασημένια βάση του εγκεφάλου που κρατίετε απο δύο βίδες στην επάνω πλευρά και απο ακόμα μια στην χρωματιστή βάση κάτω κάτω αριστερά
7. Αερόθερμο/ A/C
Ξεκινάμε αφαιρόντας το cd player . Τώρα αν το έχετε αλλάξει θα ξέρετε και πως βγαίνει και τι εργαλεία χριάζεστε λογικά , καλό θα ήταν να έχετε μερικά allen στη διαθεση σας .
Αφαιρέστε τους διακοπτες πάνω απο το cd player και αποσυνδέστε τους . Στο εσωτερικό και ψηλά στις τρύπες απο τους διακόπτες έχει δύο ψιλές βίδες που συγκρατούν το πάνελ . Αφαιρέστε τις
Βγάζουμε τους διακόπτες του temp , αυτου που ελένχει την ενταση (0.1.2.3.4) και τα διακοπτάκια που ελενχουν απο που και πως να κατευθυνετε η ροη του αερος . Υπάρχουν ακόμα δύο βίδες που συγκρατουν το πάνελ , η μία κάτω απο το Temp και η άλλη κάτο απο την ενταση .
Προσεκτικά αφαιρούμε το προστατευτικο οπως στην εικόνα και αφερούμε τις τέσσερις βίδες . και βγάζουμε το πάνελ του A/C .
Βγάζοντας το έξω αφαιρούμε και τις τέσσερις βίδες που συγκρατούν το ρολόι . Βγάλτε και την φίσα του και αφαιρέστε το.
Όλο το κεντρικο πάνελ τώρα θα πρέπει να μπορει να αφαιρεθεί όπως στην φωτογραφία
8. Ψιψιψόνια
(Σε περίπτωση που έχετε ) Αποσυνδέστε τον εγκέφαλο του ABS απο τη δεξιά πλευρα της βάσης (είναι στην πλευρά του οδηγού στην αριστερή πλευρά της κολώνας του τιμονιού) . Υπάρχει επίσης και ενα μεταλικό ταμπελάκι απο τον πινακα οργάνων που συνδεετε εδώ
Τώρα αφαιρέστε τον εγκέφαλο του ABS απο την αριστερή πλευρά της βάσης . Αφαιρέστε και την βάση μαζί με τις δύο βίδες της που την συγκρατούν στο σασί απο την πλευρά του οδηγου .
Αποσυνδέστε τις διάφορες πλεξούδες καλωδιών απο τις υποδοχές μέσα στον πίνακα . Υπάρχουν αρκετά κατα μήκος και πάνω απο το ντουλαπάκι . Αφήστε τους αεραγωγούς στην θέση τους. Και βασικό είναι να θυμάστε την διαρυθμιση των καλωδιών έτσι ωστε μετά να χωράνε .
Ηρθε η ώρα να αφαιρεσουμε όλο το ταμπλο . Θα ήταν χρήσιμο να έχετε και ακόμα μερικά άτομα να βοηθήσουν . Σε αυτο το σημειο πρέπει να κρατιέτε απο τα κλιπς στις κολώνες και απο ενα κεντρικό κάτω ακριβώς απο το παρμπρίζ.
Μπορείτε στις άκρες του να το πιέσετε προς τα κάτω για να το ελευθερώσετε απο τα κλίπς στις κολώνες . Θέλει προσοχη όμως για να μην κάνετε γρατζουνιές γιατι τα κλιπς είναι μεταλικά και αρκετά αιχμηρά . Μόλις τα χαλαρώσουμε τα καλύπτουμε με μονοτική ταινία . Μετά προσεκιτκα χαλαρώνουμε το ταμπλό και ελενχουμε αν υπάρχουν ακόμα κομάτια που κρέμοντε επάνω του .
Το δύσκολο κομάτι είναι να το ταλαντευσουμε έτσι ώστε να περαει απο την κολώνα του τιμονιού . Αφαιρούμε το ταμπλό απο την πλευρά του συνοδηγού κατα προτίμηση.
10. Σφραγίδα γνησιοτητας (Vehicle Identification Number )
Πρέπει να βγάλουμε το πινακάκι και να το τοποθετήσουμε στο καινούργιο ταμπλο. Κρατιέτε επάνω στο ταμπλό απο δύο κουμπωτά κλίπς .
Με προσοχη με τη βοηθεία ενος μαχαιριού τα ξεκουμπώνουμε
Το τοποθετούμε στο καινούργιο ταμπλό
11. Αεραγωγοί
Εδώ έχουμε το καινουργιο ταμπλό , έτοιμο για εγκατάσταση . Αυτο εδώ ήρθε ετοιμο με καιρούργιες προσόψεις για αεραγωγούς , εάν όμως δεν έχει είναι πολύ πιο εύκολο να μεταφερθουν τώρα απο το παλιό πρίν τοποθετηθεί στο αμάξι . Ετσι το μόνο που πρέπει να γίνει είναι να ευθυγραμμισουν οι τρεις προσόψεις με το σύστημα αεραγωγων στο αυτοκίνητο .
12. Εγκατάσταση
Πριν την εγκατάσταση θα πρέπει να αντικαταστήσετε την μόνωση εκεί που ενώνοντε οι αεραγωγοί . Ειναι λογικό μετα απο τόσα χρόνια να μην κάνει την δουλεια που πρέπει .
Καθώς το τοποθετούμε καλύπτουμε πάλι τα μεταλικά κλιπ για να μην γρατζουνίσουμε το ταμπλο . Το φέρνουμε απο την πλευρά του συνοδηγου και πάνω απο την κολώνα του τιμονιού . Κεντράρουμε το ταμπλό με τους αεραγωγους και επειτα συνδεουμε τα μεταλικά κλιπ στις κολώνες . Ξανατοποθετούμε τις βάσεις με τις δύο βίδες σε κάθε πλευρα του ταμπλό .
Εδώ το ταμπλό τοποθετημένο
13 Ολική Επανατοποθέτηση
Τα πέρνουμε όλα απο την ανάποδη . Εκεί που θέλει προσοχή είναι στο παξιμάδι που θα σφύξουμε το τιμόνι , κανονικά θέλει σφύξιμο εφαρμόζοντας 58 lb-ft στροφορμής . Το σωστό επίσης ειναι να αλλαχτεί και το παξιμάδι με ολοκαίνουργιο .
Εδώ οταν τελειώσουμε :
Το παρών αποτελεί μετάφραση από το εξής :
http://home.comcast.net/~cdeegan9/dashboard/dashboard_1.htmlΕπιπρόσθετα λινκς :
http://strictlyeta.net/technical/dashboard.html