jimmakoss e30 έγραψε:
Τελικα το βεντιλατερ οντως γυρναει αναποδα και αυτο φιλε oldcar με βαση αυτο που μοθ ειπες. Φαινεται οτι εχει σχεδιαστει να σπρωχνει στο μοτερ, αλλα για καποιο λογο γυρναει αναποδα. Προσπαθησα να βρω αν ειναι οι φισες και αυτα και μου φαινεται οτι το χειροτερεψα γιατι οταν πηγα να δω τον ρελε και την ασφαλεια φυγαν ολα κατω λες και δεν τα κραταγε τπτ και τωρα δεν ξερω τι παει που. Ο ρελες εχει τεσσερα φισακια και η ασφαλεια δυο. Απ την αλλη εχω τρια καλωδια που φευγουν απο το βεντιλατερ (γειωση-μαυρο-μπλε). Το μαυρο δεν κατεληγε πουθενα. Επισης 2 καλωδια που φευγουν απο την βαλβιδα του ψυγειου, και ενα καλωδιο που παει προς τον εγκεφαλο. Και τελος υπαρχει και ενα κοντο καλωδιακι που βγαινει σε δυο ακρες.
Μπορει καποιος να κοιταξει αν εχει κατι παρομοιο στο τουτου του και να μου πει που μπαινουν? Αν δεν καταλαβαινετε πειτε μου να βγαλω φωτο.
Επισης στον σε καθε υποδοχη στον ρελε εχει τους εξης αριθμους: 30, 85, 86, 87
Είδα τις φωτό.
Λοιπόν έχουμε και λέμε.
Η ασφάλεια λογικά είχε 2 καλώδια (από την στιγμή που δεν ήταν στη δική της βάση). Η ασφάλεια πρέπει να κόβει το ρεύμα που πηγαίνει στο βεντιλατέρ και όχι στο ρελέ.
Δεν μπορώ να καταλάβω (και να θυμηθώ) γιατί έχει ρελέ το βεντιλατέρ)
ΛΟΓΙΚΑ (δεν ξέρω σίγουρα θα πρέπει να το δω σε διάγραμμα αυτό ή να πάω να δω το δικό μου πως είναι καθώς είχε από τη μάνα του το air condition άρα και τον μπροστά ανεμιστήρα) το ένα ζευγάρι καλωδίων του ρελέ πρέπει να πηγαίνει είτε σε κάποια φάση του βεντιλατέρ είτε στη γείωση (χλωμό, αλλά σου ξαναλέω δεν βρίσκω άκρη γιατί να έχει ρελέ).
Στο βεντιλατέρ τελικά δεν πρέπει να είναι γείωση μαύρο μπλε, αλλά φάση μαύρο μπλε. Δλδ με το μαύρο έρχεται το ρεύμα (το οποίο πρέπει να το ανοίξει το ρελέ, αλλά πως, δλδ από που να πάρει εντολή το ρελέ, τι πρέπει να συνδέσουμε στα pins του) και στο ένα χρώμα κλείνει το κύκλωμα της πρώτης σκάλας και στο άλλο χρώμα κλείνει το κύκλωμα της δεύτερης. Το catch εδώ είναι ότι δεν ξέρουμε αν για να δουλέψει η δεύτερη σκάλα πρέπει να κλείσει το κύκλωμα μαύρο - μπλε ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ή να κλείσει ένα από τα δύο (όποιο είναι της δεύτερης δλδ).
Αν έχεις πολύμετρο βάλε κλειδί στα λαμπάκια και μέτρα τα καλώδια που πήγαιναν στο ρελέ. Κάποιο από αυτά (αν το γειώσεις με λαμαρίνα) πρέπει να έχει μονίμως 12v. Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρουμε με ποιο να το συνδέοσυμε για να κλείνει κύκλωμα (δλδ απόπου να παίρνει σήμα για να κλείσει το άλλο κύκλωμα). Το άλλο ζευγάρι που θα κολλήσει στο ρελέ είναι σίγουρα αυτό το καλώδιο που έλεγες για γείωση στο βεντιλατέρ.
Πρέπει να έχει γίνει πολύ πρόχειρη δουλειά ρε γμτ. Και ειδικά με τα χρώματα πρέπει να το έχει ψιλοχέσει ο τύπος (ή εγώ να μην καταλαβαίνω).
Θα κοιτάξω (μάλλον μεθαύριο όμως, δνε προλαβαίνω) το δικό μου και θα σου πω.
Σε ηλεκτρολόγο το πήγες;
Για να αντέστρεφες την φορά έπρεπε απλά να παίξεις με το καλώδιο που έστελνε το ρεύμα στο θερμοστάτη (αυτό το χρυσό που είναι στο ψυγείο)