το φερμουιτ ηταν υπερβολη σαν παραδειγμα..
Τα διαφορικα ειτε 325 ειτε Μ3 ειναι ιδια. Τα διαφορικα δεν πανε με αλογα ουτε αυτο που λεμε 25% ειναι ακριβες. Τα διαφορικα (τυπικα) καθοριζονται απο τη μεγιστη διαφορα στη ροπη μεταξυ των δυο τροχων πριν αρχισουν να πατιναρουν τα δισκακια. Το διαφορικο που δουλευει σε 325 μια χαρα σε ενα τουρμπισμενο θηριο α)θα γινει φυτιλια συντομα β)δεν θα ειναι και τοσο απετελεσματικο.
Γι αυτο το λογο τα περισσοτερα aftermarket εχουν πολλα δισκακια ωστε να εχουν μεγαλυτερη επιφανεια επαφης και να μπορουν να μεταφερουν περισσοτερη ροπη και να ισχυει το 25%.
πχ Μ20 με 22κιλα ροπη Χ 25%=5,5κιλα (το νουμερο σαφως ειναι λαθος, λογω των υποπολλαπλασιασμων στην μεταδοση)
Μ20 turbo με 50 κιλα ροπη Χ 25%= 12.5κιλα ροπη, το διαφορικο πατιναρει κι εσυ τραγουδα..
Επισης ο κλασσικος τροπος που ελεγχουν τα μαστορια ενα μετ/νο μπλοκε αν ειναι καλο, μετρωντας με ποση δυναμη θα κινηθει ο ενας τροχος κρατωντας τον αλλο στην ουσια ελεγχει την προφορτιση του διαφορικου. Δηλαδη το ποσο τα δισκακια δεν εχουν γυαλισει και μπορουν μονο με την ταση απο τις ροδελες bonneville να αντισταθουν χωρις να επενεργησουν οι ραμπες του διαφορικου. Αυτη ειναι η προφορτιση ή breakaway
torque.
Βλεπεις οτι και παλι ροπη μετραμε και μαλιστα την εχει στις προδιαγραφες η bmw.
Αν βαλεις ροδελες την προφορτιση θα αλλαξεις, την υπολοιπη εμπλοκη την παιρνεις απο τις ραμπες. Οσο και να το "παραγεμισεις" το μονο που θα κατεφερεις στο τελος θα ειναι να εχεις μεγιστη εμπλοκη με το καλημερα, η οποια παντα θα εξαρταται απο το συντελεστη τριβης στα δισκακια.
Οι ραμπες καθοριζουν τη μεγιστη εμπλοκη! Στα δικα μας ειναι 45 μοιρες (2 way)και δινει οπως λεμε 25% εμπλοκη, στα πορσε που εχουν ιδιο συστημα ειναι 30 μοιρες (2 way) και δινει 40%. Επισης υπαρχουν παραλλαγες του διαφορικου μας (απο zf οχι μονο πατεντα) για 4 δισκακια, παλι δινει 40% εμπλοκη αλλα με μεγαλυτερη δυνατοτητα διαχειρισης ροπης.
_________________
Bassakos έγραψε:
απο τι βλεπεις, ολοι προβληματικοι ειμαστε εδω!